• Stilla

min bonuspojke säger att han har 2mammor

..och hans mamma är helt rabiat. 

Och har ett våldsamt humör.
    Hon kommer ju banka livet ur mig.
    Det är ju hur sött som helst det han säger, men om min dotter sa att hon hade 2mammor så tror jag inte jag skulle tycka det var speciellt roligt..
    Han sa det igår när jag skulle säga godnatt till honom ;" Jag har 2mammor, det är himla bra. En hos tomas (som är hans mammas kille) och en hos pappa."
    Han är 6år..
    Jag är lite skraj..
  • Svar på tråden min bonuspojke säger att han har 2mammor
  • Lejonets unge

Var inte skraj, var glad! Det är så underbart när ungarna säger såna saker så det är dumt att spoliera ögonblicken med oro och analys. Njut istället! Och se till att bevara orden inom dig så att du kan plocka fram dem när det behövs.

Det är för övrigt inte alls säkert att pojken formulerar sig på samma sätt hos sin mamma, om det är det du är skraj för. (Vilket såklart inte gör det mindre sant.)

• Lundgren

Varför vara skraj?

Mina barn säger att dom har 2 pappor och tycker det är toppen=)

Tänk vilken lycka dom har som har flera föräldrar som älskar och bryr sig om dom=)

Måste vara härligt och veta att att din bonusson ser dig som sin mamma=) NJUT!!

• MiriamA

Hur gammal är din son? Under en viss ålder förstår dom inte ricktigt allt detta. Min älste son 3,5 år sa igår; Mamma varför har inte jag 2 mammor? Jag vill oxå ha en till mamma! Min kille har 2 tjejer sen tidigare och dom har i hans värld 2 mammor. Ja, vad ska man svara? 

Vi kom fram till, efter en för honom ganska invecklad disskution, att jag var den mamma han helst ville ha men att han ville ha möjligheten till att "låna" deras mamma ibland. Helt ok för mig. vad hon sen tycker om det är en annan fråga! Hon lär nog aldrig höra om denne disskution. Det var inte det som var det viktiga. Han ville bara prata om det. 
Svar på tråden min bonuspojke säger att han har 2mammor