Jag hatar min styvmor!
Jag måste bara få skriva av mig lite...JAG HATAR MIN PAPPAS FRU!!!
Och har alltid gjort. De har varit gifta i 20 år. De träffades när jag var 4 år. Idag är jag 29 och hon kan fortfarande få mig att gråta av ren ilska. Vilket hon har just nu. Hon fyller år idag så jag måste åka dit och fika. FY FAAN. Kalaset var i söndags men de ringde till mig en timma innan det började och frågade om vi kunde komma. Jag frågade varför de inte hade ringt innan. Hon sa att hon hade sagt till pappa men han hade inte ringt. Pappa sa att hon hade sagt att han inte skulle ringa. HON ÄR SÅ FALSK. Hon har aldrig tyckt om mig heller. Hon har alltid varit svartsjuk på att pappa har barn med min mamma. Hon har rent utsagt varit elak mot mig i hela mitt liv. Pappa har inte fått betala något mer än underhåll men ger allt till deras gemensamma dotter som hon behandlar som en bäbis fast hon är 21. Pappa får köpa födelsedagspresenter till mig i smyg. När jag var liten fick mamma inte gå innanför tröskeln när hon skulle hämta mig när jag var där. Hur kan man välja en STOR FET FRU framför ens barn. Jag fattar inte det. Pappa dricker rätt mycket och har alltid gjort men är världens snällaste, men dom förtjänar varandra. Hon gör sig osams med allt och alla jag skulle kunna berätta hur mycket som hellst. Hon är så slut.
Därför blir jag så ledsen när jag läser inlägg om styföräldrar som inte tycker om sina styvbarn. För jag vet hur barnen känner det. Jag har själv ett barn som har en styvpappa. Jag har lovat mig själv att mitt barn ska ALDRIG få känna de som jag har kännt. För det sätter spår. Så nu känns det lite bättre. Tack för att jag fick skriva av mig.