• jojtek

SVT dokumentär om Prematurer

Den sköra tråden 17/1 kl.20.00
    Svensk dokumentärfilm från 2010. Idag kan ett barn födas 4 månader för tidigt och ändå räddas til livet. Dokumentären följer tre familjer och deras barn på neonatalcentrum i Lund.
    Även i SVT1 18/1, SVT2 21/1, SVT2 23/1 och SVT24 23/1
    svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp&a=1842008&from=tipsa
  • Svar på tråden SVT dokumentär om Prematurer
  • Proletariatet

Tack för tipset! Den ska absolut ses

• Embla H

Tack för tipset! Det blir till att förbereda sig på en jobbig söndagkväll. Jag började gråta bara jag såg på trailern nu.

För exakt ett år sedan var vi där i Lund med vår lille prins. Nu kryper han runt här och är vår älskade lille gangster.

• KatjaKaj

Åh tusen tack för tipset.

Vi låg inne samtidigt som den ena familjen som ska vara med i dokumentären.
    Det ska bli väldigt roligt att se hur det gick för dom.
    Fast jobbigt att se ändå , många minnen i dom lokalerna.
    Bra och dåliga :)
  • Pre mamma

Perfekt, den 17/1 blir min underbara prins 2mån, det ska firas!!

• Katarina76

Åhh, hoppas den är bra. Och att det blir en sansad diskussion i media efteråt... Måste ses, tack för tipset!

• 78 anna

tack för tipset ! har gråtit mig igenom trailern, ska verkligen se den !

• Raz mamma
    jojtek skrev 2010-01-12 23:22:34 följande:
    Den sköra tråden 17/1 kl.20.00 Svensk dokumentärfilm från 2010. Idag kan ett barn födas 4 månader för tidigt och ändå räddas til livet. Dokumentären följer tre familjer och deras barn på neonatalcentrum i Lund. Även i SVT1 18/1, SVT2 21/1, SVT2 23/1 och SVT24 23/1 svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=122744&a=18420...
    Ja det måste verkligen ses, lite jobbigt bara. Mycket som dras upp...
  • Willeboy08

Jobbar på avdelningen o rekommenderar alla att se den, men ha näsdukar lätt tillgängligt för det är en väldigt gripande dokumentär och kan säga att när vi personal såg förhandsvisningen fälldes där många tårar.

Svar på tråden SVT dokumentär om Prematurer