• hemligmamma

När fick du missfall

Funderar lite på hur det varit för er andra som råkat ut för missfall. När uppstod missfall? Kommentera gärna om barnet ev slutat utvecklas annan tidpunkt.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När fick du missfall
  • wity

Första mf: vecka 8. (Hade ej gjort vul)
    Andra mf: vecka 9. (gjorde vul i början av vecka 8) Hjärtat pickade MEN embryot var för litet för att vara i vecka 8. Ca 1 vecka mindre, då vi visste exakt när dagen för äl var (äl-stickor).
    Så läkaren sa att jag skulle förbereda mig på ett mf.

• Mosing

MA konstaterat i v 10. Mkt underutvecklat foster (motsv v 6) även om hjärtat pickade i v. 9.

• Tant Green

Ett som upptäcktes i vecka 14, men hade varit dött sedan vecka 10. Två tidiga mf i vecka 6.

• Ragnar

Två i vecka 5-6.
    Ett i vecka 10.
    Ett MA som upptäcktes i vecka 14 men har troligen inte växt sedan vecka 12.

• ÄlskadeÄnglar

Första MA i vecka 12. Bebisen dog i vecka 8
    Andra MA i vecka 16. Dog i vecka 11..

• hemligmamma

Måste erkänna att det låter som en chock att inte veta om att man inte är gravid, att fostret inte kommer ut av sig självt. Har ni kännt att graviditeten "gått ur kroppen"?

• ÄlskadeÄnglar
    hemligmamma skrev 2010-01-12 22:06:05 följande:
    Måste erkänna att det låter som en chock att inte veta om att man inte är gravid, att fostret inte kommer ut av sig självt. Har ni kännt att graviditeten "gått ur kroppen"?
    Nope..hade alla symtom kvar
  • Bjornis
    hemligmamma skrev 2010-01-12 22:06:05 följande:
    Jag fick mina symptom lagom till att fostret hade dött (enligt vul). Trött var jag innan men illamåendet kom sent i vecka 8 och höll i sig fram till dagen för skrapning i v 12. Jäkligt trist kan man väl säga...
  • Gosemysan

MF v 18 pga bakteriell infektion som orsakat moderkaksavlossning. Barnet levde tills jag fick mf.

• hemligmamma
    Utopia skrev 2010-01-16 17:37:37 följande:
    v 14 var på kontroll dagen innan jag fick mf och såg då ett tickande hjärta
    surt....
  • missanaconda

2 st ma i vecka 9. Båda gångerna fick jag tabletter för att stöta ur resterna.
    Min kropp fattade inte att dom va borta så jag hade alla symtom på graviditeterna kvar.
    1 ma i vecka 12 fick kort o se hjärtat 2 veckor innan.
    Nu väntar vi på IVA. alla prover på min o min man är okej, så dom vet inte varför de inte går. Vi har försökt i 4 år nu.
    Är det någon som har några tips?
    Skriv till mig då. Snälla

• Endast jag

Ett Ma som upptäcktes i vecka 18 (rul), men slutat utvecklas ca vecka 8. Ett Mf i vecka 9.

• Lallan

1 mf i v 11 pga ofostrig graviditet.
    1 ma i v 14, fostret dog i v 13.

• Mrs West

Jag fick konstaterat ma igår. Har haft alla symptom och mått värre än jag gjorde med sonen så jag var rätt säker på att allt skulle vara bra. Skulle göra cub-test igår 12+4 och där fanns bara ett jättelitet embryo. Hon trodde att det dött mycket tidigt.

Varför stöter inte kroppen ut det? Nu måste jag ta ett härligt piller till helgen.

Vi är fortfarande lite i chock... Allt har tytt på en liten därinne. Magen hade börjat komma osv... Känns jättetråkigt.

Svar på tråden När fick du missfall