• Pappzor

Pappa och skinskalle?

Skulle gärna vilja veta era åsikter om detta. Kan man vara pappa och en "orginal skinhead" samtidigt eller måste man droppa skinskalle grejjen? jag har varit skinskalle i hela mitt liv och de skulle vara jävligt (ursäkta ordvalet) svårt att släppa de. Och jag ska bli pappa i september...Snälla ge mig råd om vad jag ska göra

• Svar på tråden Pappa och skinskalle?
  • Cyberdansken

Vist kan man väl det. Om man vill.

• Mccracken

Känns det rätt är det rätt!{#lang_emotions_cool}

Dock är småbarnsföräldrar dom mest fördomsfulla som finns så räkna med att många kollar snett. Alla som inte är som alla måste vara konstiga/dåliga är väl ung. hur resonomanget går. Sen finns det ju alltid sköna undantag. Men helt klart är dom flesta fördomsfulla och präktiga.

• Adoniram

Ser absolut inte någon orsak till att en skinskalle inte kunde vara en bra farsa. Men son en annan skrev, så ska du nog räkna med en del fördommar och präktighet från andra i småbarnsmiljön.

Själv möttes jag med en mur av tystnad första gången jag hämtade dottern på dagis med kortarmad tröja. Det brukar alltid vara trevligt snack när jag är där, men denna gången vart det tyst. Min fulltatuerade armar gjorde det tydligen svårt för personalen och andra föräldrar att uppföra sig normalt.

• andybuffy

Det var väl väldigt länge sen som folk hade problem med detta. Hade nån dykt upp med SDpartinål dock, då vette faan...

• Ångan

Utseéndet och livsstil bör inte ha så stor betydelse. Huvudsaken är ju att barnet mår bra och är lyckligt.
    Sen att det finns fördomar, det är bara att skita i.
    Men skulle kanske barnet komma hem efter skolan och ifrågasätta ens livsstil så hade jag nog tänkt till en extra gång.

• Memnok77

Snackar vi ben sherman och reagge så är det helt ok i min bok, du kan väl tona ner vissa aspekter av klädstilen om du känner dig uttittad. Om vi snackar bomberjacka och ultima thule så behöver du lägga om stilen.

Det här är visserligen något av ett icke-problem eftersom väldigt få människor håller fast vid en stil som identitet när de når mogen ålder.

• nattulven

Jag har själv tre barn och har vart skinskalle sedan högstadiet (orginal)  när jag fick första barnet ..snart 5 år sedan så visst glodde folk och föreldrar när man klev in på dagis för att plocka upp sin son  , men detta har jag alltid struntat i  vill folk ha fördomar så är det upp till dom ....jag vet att jag är en bra pappa!

Jag kan tycka att det är lite roligt att man nästan kan se hur folk tänker när man knallar på stan ,  där står jag i matkön med min svarta bomberjacka med massa märken , min rödfärgade mohikan och förvisso inga kängor utan adidas dojor . tatueringar  lite här och där .

Först tittar dom på en som man vore stans värsting , sedan när dom kliver ut står jag där med en tvilling vagn och en 5 åring  i släptåg  och förklarara att "det är inte lördag i dag "  då höjs ögonbrynen mer ....sedan på kvällen när samma människor ska ta natt bussen till eller från krogen så kliver samma hulligan in på bussen men bomberjackan är utbytt till en uniform och värstingen ser till att dom får en behaglig och säker resa hem :) det hade dom inte räknat med

• Frontline

Visst kollar folk på hur föräldrarna ser ut men det är inget som jag alvarligt bryr mig om.
    Det som jag bryr mig mer om är ju hur barnet mår och jag skulle inte kunna tänka mig att du är en sämre pappa för att du är en "skinnskalle" tvärtom du har säkert mer livssyn än många andra ...

så så fortsätt med din syn på livet...

Grattis till erat barn...

Svar på tråden Pappa och skinskalle?