• Andzia

Spela på hästar

Hej hej
    Jag skulle vilja spela ng. på hästar med min mor. Vi har båda ingen hum alls om hur det funkar, vi har tänkt spela första gången på ett "kvinnligt" sätt, dvs. sats på den finaste hästen eller finast namnet etc. Men hur satsar man då, måste man ange i vilken ordning alla hästar hamnar i mål eller räcker det med att ange vilken vinner? HUR GÖR MAN?!! Någon som kan förklara detta med metoden Hästar frö dummies ;)
    Jag vill inte köpa en HarryBoy påse.

Tack!

• Svar på tråden Spela på hästar
  • lindaiv

jodå jag kan hjälpa. Själv spelar jag på nätet atg.se å har ett konto så smidigt å det bästa med det är ju oxå att hela tiden ser du vad ditt spel kostar, å tar du då bort en häst å lägger till ev i annat lopp så ser man då som sagt kostnaden...... men men

man spelar ju endast på den som man tror vinner å då helst ha 7 rätt i V75 som går på Lördagar.....
    ( Om man inte spelar på plats, men det är bara 1 lopp i taget mangör det med..... el om man är på nån av alla banor runt om i sverige ...)

Sen kan man ju spela alla dagar i veckan om man vill...... men jag spelar Lör, ev Onsdagar..... å ibland dagensdubbel = DD

Mitt förslag är att du å din mor kollar atg´s hemsida, finns bra mallar å hur man gör. El gå in till nån trevligt tobak med atg.... ex nån Pressbyrå å be dom hjälpa er

Lycka till....

• Andzia

Vad menar du med att ha 7 rätt. Går det 7 lopp och samma häst ska vinna 7 ggr???
    Som sagt jag är grön?

• lindaiv

Det är ok...... nä det går fler lopp ex en Lördag på travbanan, men v75 är 7 av loppen oftast fr lopp 4 å frammåt ...... å då ska man hitta vinnaren i varje lopp. å man kan ju satsa på att 1 häst med kusken som kör vinner S. k "spik" om man nu tror hårt på att den vinner.... annars väljer man fler hästar , men det kostar ju å man gångrar alltid loppen med antal hästar

Ex : lopp 1, har ni 2 hästar ni tror på  å vill ha med.

Sen lopp 2,  även kallad avd 2 kanske ni vill ha 3 hästar med

lopp, avd 3, har ni 4 hästar
    lopp 4,  1 spik
    lopp 5, 2
    lopp 6, 1 spik....
    lopp 7, 3 hästar

summan= 144 kr om jag räknat rätt är så dålig på det. <därför jag användet atg.se

• Andzia

Satsar man på kusken eller hästen? Menar du att man kusken kör två olika hästar? Hängde inte med i det där med spik riktigt?  Men kan man som mest stats 144 kr?

• lindaiv

Hahahaha..... *L* nädå du kan satsa fr 1kr till ja flera miljoner :-O !!!!

Nä man spelar ju i regel på hästen, men man måste ju ta in vem som kör hästen el vem som oxå tränar OM man nu vill hänga med lite Annars tar man bara nån med fint namn. ALLT beror ju på hur insatt man blir / är.....

Men som sagt gå in till nån tobak som har ATG el gå in på derar hemsida å kolla runt ......

• Travlag

Jag startade ett V75-lag på ATG Tillsammans i juli 2013. Laget heter Harry Boys. Vi är just nu 17 medlemmar men behöver några till. Harry Boy tar alltid ut hästarna och det är gratis att vara med i laget! Man köper andelar (50:-/st) endast de veckor som man själv vill, inget tvång. Andelar köper man genom sitt konto på atg som även delar ut vinsterna direkt till ditt konto. Har man inget konto på atg så är det enkelt att gå med och det är kostnadsfritt. Jag hoppas att det låter intressant, det skulle vara kul att ha fler med i gänget!   Jag fixar så att atg skickar en kod till dig som du använder för att gå med. Koden skriver du in på vår sida på atg tillsammans.  

Svar på tråden Spela på hästar