• BelindaL

Vill inte mer, vågar inte mer

Har nu gått över tiden med 1dag och känner riktig panik i kroppen.
    Vill inte föda ett för stort barn, är rädd för att något ska hända med bebisen i magen och har inte kunnat göra något mer en legat på soffan sen 2dagar tillbaka.
    Kan dom på förlosningen sätta igång en om man ringer och förklarar det?
    Börjar även må riktigt dåligt i kroppen då jag inte kan roa min son på 2½år vill inte han ska behöva se sin mamma ligga på soffan och inte göra något utan att ha ont..
    Har haft problem med min graviditet sen v20 med smärtsam foglosning.
    Jätte tacksam för svar

• Svar på tråden Vill inte mer, vågar inte mer
  • nilam

Kan du inte kräva ett tillväxt UL om du inte fått barn innan måndag. Då kan de se hur stort barnet är. Ring BM på måndag och förklara. Tror tyvärr inte att du kan åka in på förlossninen och kräva en i gångsättning.
    Det du kan göra är att ringa förlossningen och säga att du är orolig och då kan de förhoppningsvis ta in dig redan i dag på en kontroll. Men de har nog oftast inte så fin utrustning att de kan mäta tillväxt.
    Jag åkte in ett par gånger med mina två sista på kontroller på förlossningen och de är så gulliga och tar så väl hand om en.

• BelindaL
    nilam skrev 2010-01-09 10:37:47 följande:
    Kan du inte kräva ett tillväxt UL om du inte fått barn innan måndag. Då kan de se hur stort barnet är. Ring BM på måndag och förklara. Tror tyvärr inte att du kan åka in på förlossninen och kräva en i gångsättning.Det du kan göra är att ringa förlossningen och säga att du är orolig och då kan de förhoppningsvis ta in dig redan i dag på en kontroll. Men de har nog oftast inte så fin utrustning att de kan mäta tillväxt.Jag åkte in ett par gånger med mina två sista på kontroller på förlossningen och de är så gulliga och tar så väl hand om en.
    Jag vet inte har inte tänkt på att gå över tiden då ala trodde den skulle komma ut innan.
    Men ska snart ringa upp till dom och se vad dom säger för känner riktigt paniken i kroppen.
    Är så rädd att det ska hända den lill* något nu också:S
  • Mirren76

Min barnmorska svarar mig, när jag är rädd för stort barn och vill ha tillväxtultraljud, att vad ska du göra med svaret då? Om man får veta att barnet skattas till 4,8 kg t ex. Blir man gladare av att veta det? Jag blir jättearg när hon säger så, men när jag tänker på det så ligger det verkligen något i det.
    Men jag tror inte de är omöjliga att göra en igångsättning om du förklarar din oro. Åtminstone en hinnsvepning eller något som kanske sätter igång förlossningen.

• MK84

Eller så får du försöka vända på de å se de positivt. Att det är bra med stora barn. Dom är inte lika känsliga för om dom skulle bli sjuka eller så. Dom är rätt stadiga i övrigt.

Är du hemma själv med 2,5 åringen? Du har ingen annan som kan aktivera han lite?

Svar på tråden Vill inte mer, vågar inte mer