Smittar magsjuka innan det brutit ut?
Vi träffade barn i går som blivit magsjuka i dag, vad tror ni klarar man sig eller inte??
Vi träffade barn i går som blivit magsjuka i dag, vad tror ni klarar man sig eller inte??
svårt att veta till en 100% men träffade dem länge,var barnet "upp i anskitet" på dig?
har du inte känt något inom ett dygn så e det lugnt.
När det gäller vinterkräksjuka är inkubationstiden 12-48 timmar, så det är väl bara att vänta. Vi flyttar denna och nästa helg så jag skulle få spader om vi fick det...
då får vi hålla tummarna att inget händer!
hade varit himla jobbigt annars.
Nej, magsjuka är en oral och anal smitta. Det innebär att det smittar genom avföring och kräkningar. Om barnet inte hade varken Diarrè eller kräkningar då ni var där eller precis innan så smittar det inte.
Nej inga symtom förrän 18 timmar efter, i alla fall inga synliga för varken mamman eller oss andra...
Verkligen ingen som har fler svar!
Men på vårdguiden tex står att man kan bli smittad av en person som lagar mat som håller på att bli sjuk.. då måste det ju smitta lite innan?!
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Vinterkraksjukan/
Japp, har precis läst det. Ringde även sjukvårdsrådgivningen och de sa att det är möjligt att de får det.
Jag tror det smittar innan. Hade besök av en mamma o hennes son en dag, sen ringde hon och berättade att sonen blivit dålig. Samtidigt stod jag och torkade spyor efter min dotter som också blivit dålig. Så någon måste ju ha smittat den andre känns det som...