helene306 skrev 2010-01-11 09:30:39 följande:
Jag känner detsamma nu. Jag var på Aurorasamtal igår och la fram att jag helst vill försöka vaginalt. Jag står och väger hur jag vill ha det men ett vaginalt försök väger aningens tyngre. Så ringde jag maken efter ett bra samtal med
bm och maken vill ha snitt. Nu vet jag varken ut eller in. Maken vill uppleva en lugn förlossning där allt sker sansat och vi vet vad som händer. Usch, har grubblat och funderat halva natten på hur fanken jag vill ha det. I slutänden är det ändå jag som ska gå igenom det största men han är ju dle i allt också. Skitsvårt!
Usch vad jobbig sits!Jag tycker det är svårt utan att min man tycker det ena eller andra!På något sätt så måste du nog lyssna på vad du mest känner för,det är ändå du som ska göra allt jobb även om det är jätteviktigt att din man känner sig delaktig.Det är en sån stor grej att du måste känna dig bekväm med beslutet.
Jag tycker att det är jobbigt att man är så beroende av vad andra tycker och bestämmer,jag menar det är ju inte alls säkert att man får igenom ett snitt trots att man känner att det är det enda som skulle funka.jag tror dessutom att jag är för sent ute-blir alltid så rädd ju närmare det kommer.Ska till förlossningen idag för en rundvandring,förhoppningsvis så känns det lite bättre sen.Hoppas och vill att förlossningen ska gå fort.