• BelindaL

Så Rädd

Idag har jag bf och vill så klart jätte gärna min förlosning ska sätta igång.
    Men nu börjar jag bli så rädd att det ska gå för snabbt och jag kanske inte kan få epidralen som hjälpte mig genom det med min son, hade så ont med min son att jag ville hoppa ut genom fönstret och är så rädd att jag inte klarar en förlsoning utan den..
    Finns det något som kan lugna mig?
    Är även rädd för att vattnet bara ska gå för det känns som man komemr förlora kontrollen då :S
    Tacksam för råd
    Kram

• Svar på tråden Så Rädd
  • Kickanwiden

Jag var fast besluten om att ta eda-n andra gången eftersom min första förlossning vart jobbig.
    Det gick dock så fort att jag hann inte ta den och det var skithäftigt!
    Oroa dig inte..
    Det kommer säkert att gå jätte bra.

• bara lilla jag

jag har inte tagit eda nån av ggr pga rädsla för edan.. Jag hade sjukt ont och kunde inte krysta till en början.. Så jag körde lustgas, vilket hjälpte otroligt mkt.. samt en bäckenbotten bedövning... funka jättebra!

• BelindaL

jaja oki är så rädd för att få värsta paniken när de sätter igång denna vet inte varför, är väl för man börjar komma ihåg smärtan mer från förra, hoppas verkligen på att det kommer gå bra.
    Men blir skrämd när folk säger till en att det kanske kommer gå jätte snabbt.
    att det bara sätter igång med starka värkar eller vattnet går:S

• bara lilla jag

men då kan jag lugna dig med att säga att jag upplevde smärtan helt olika.. jag klarade av värkarna mkt bättre gång nr 2.. Jag satt på facebook och uppdaterade min status un och så läste jag hänt extra mellan värkarna.. så värkarna var en helt annan sak andra gången för mig i alla fall :D Under förlossning nr 1 hade jag nog aldrig pallat det...

Men sen var det andra saker som var jobbigare förlossning nr 2.. Men det berodde inte på förlossningen utan det berodde på barnmorskan...

Men visst snabbare gick det.. Förlossning 1 började med vattenavgång och den tog 16 h.. förlossning 2 började på samma sätt och tog 9 h

Så jo lite snabbare kan det ju gå men hur snabbt beror nog helt på förlossning hur förlossning nr 1 var  och hur lång den var.. Men det här kommer gå fint det ! Du klarar det. Och jag lovar när förlossningen startar kommer all oro släppa! Om inte annat så finns barnmorskorna där för dig, de har varit med förr! :D

Svar på tråden Så Rädd