• minimera

Hur berätta för biopappan?

Jag är ensamstående till min dotter på 8 månader. Hon är hos sin pappa två gånger i veckan och han och jag har en bra relation.

Jag har precis träffat en ny och funderar då på hur jag ska berätta detta för min dotters pappa. Om jag ska berätta det och framför allt när.

Hur har ni andra gjort?

När har ni berättat för biopappan att ni har träffat en ny?

• Svar på tråden Hur berätta för biopappan?
  • Weezy

Hej
    Självklart ska du berätta för förr el senare så kommer han iaf att få veta-.
    Dock ska du berätta när du känner dig redo samt när du anser att det kanske är seriöst och inte bara lite "dejting"

men vänta inte för länge , andra eventuellt gemensamma vänner kommer att berätta att du träffat nån ny, kanske rent av ser han er ute tillsammans och undrar varför du inte sagt nått.

Om ni är bra vänner nu så kommer han att bli glad för din skull, precis som jag antar att du blir för hans del, om han träffar nån ny?

lycka till!

Vår Älskade Dotter Linnea Föddes 09-12-07
  • UpsyDaisy

Jag hade väntat tills ni har kommit förbi dejtingstadiet.

• Alvia

jag var i denna sitsen í höstas... jag sa till min dotters pabba när vi började träffast regelbundet och jag kände att detta var något som vi ville att skulle fortsätta längre.

jag sa bara till honom att jag ville inte att hann skulle höra det annanstans ifrån men att jag har börjat att träffa en kille som jag hoppas på framtid med.

hann tog det bra då vi hade og har fortfarande bra relation oss emellan. iofs var vi aldrig par så det vor kanske annarlunda om vi hade en gång vart kära.

ღ ♥ ღ Flicka född Juni 2008 ღ ♥ ღ Drömmer ღ ♥ ư
Svar på tråden Hur berätta för biopappan?