6 månader och sover dåligt på natten
Hej!
Min dotter sover jätte dåligt om nätterna och vaknar minst en gång i timmen oftast, ibland flera gånger i timmen och somnar jättesent för natten typ inte före tolv, ibland två fast man lagt henne att sova typ åtta eller tio men då vaknar hon efter en stund och går inte att få att somna om eller får man kämpa för att få henne att somna om och sedan hålla på så några gånger eftersom hon vaknar bara eter en stund typ 20 minuter, 40 minuter eller 1 h.
Man blir så trött själv och ibland känns det som att man ska bryta ihop. Som tur är sover hon längre på morgonen och vill inte gå upp nio ens när jag väcker henne. Då brukar min man ta henne om han är ledig från jobber så kan jag sova en stund till.
Har haft det så här nu typ en och en halv månad med vissa nätter lite bättre med bara några uppvak så tala om att man är trött. Har provat Anna Whalgrens Sova- hela natten kur men det fungerade inte på vår dotter för hon är så envis och bestämd. Håller nu på att läsa boken somna utan gråt eftersom hon inte kan somna själv heller utan vi får bära henne eller amma henne till sömns.
Man blir ju snart tokig av att vara uppe så här mycket på natten och man märker ju att hon är trött också direkt när man väcker henne på morgonen. på dagen orkar hon bara vara uppe två timmar i stöten oftast och försöker man hålla henne uppe längre blir hon jätte gnällig.
Ja det är verkligen inte lätt med dessa små. Vet snart inte vad man ska göra.