• Happiness

Hjälp!! Någon som blöder vid samlag?

Blöder mycket när vi har samlag. Har hänt nu flera gånger på raken. Vad är detta? Någon som haft något liknande och vad är det i såfall?

Känner mig rädd för att ha samlag nu. Vill bli gravid men kan jag verkligen bli det när det blöder?

• Svar på tråden Hjälp!! Någon som blöder vid samlag?
  • fialia78

Det har hänt mig också. Vet inte vad det beror på.. så jag puffar frågan.

• Xarxa

Ta kontakt med en gynekolog. Blödningar vid samlag ska alltid kollas upp. Har du gjort cellprovtagning nyss? Annars gör det, blödningar kan också bero på cellförändringar.

• Zygo

Du måste kolla dig, gå till en gyn omgående.

• Kya

håller med xarxa, ta kontakt med gyn direkt! Upprepade blödningar vid samlag kan tyda på cellförändringar i livmodertappen och ska kollas upp direkt. ring imorgon.

en gång är ingen gång, det kan bero på torra slemhinnor och för hårt sex. men när det sker ofta ska det helt klart kollas upp.

27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Happiness

Ska till gyn idag. Hoppas att jag kan få något lugnande besked. För som det är nu är jag rädd för att ha sex.

• Kya
    Happiness skrev 2010-01-07 12:12:06 följande:
    Ska till gyn idag. Hoppas att jag kan få något lugnande besked. För som det är nu är jag rädd för att ha sex.
    vad bra att du ska dit! de kommer undersöka dig och ta cellprover som skickas in, så du får troligtvis inte något svar idag.

men du behöver inte vara rädd för att ha sex, är det cellförändringar så har det ingenting med sex att göra. och är det torra slemhinnor så kan det avhjälpas
    27okt-08 tittade min lilla prins Filip ut och Nr 2 beräknas titta ut 3 feb-10 :) Jag är lyckligt lottad!
  • Happiness

Nä jag antar att jag inte kan få svar på cellprov idag, men det kanske finns någon anna anledning till varför jag blöder. Hade varit skönt att få reda på vad det är idag så jag slipper vara så fruktansvärt orolig. Vet inte heller om det överhuvudtaget är möjligt att bli gravid om jag blöder. Simmarna får det nog jobbigt att ta sig fram...{#lang_emotions_frown}

• Kya

ja det kan jag faktiskt inte svara på, eftersom jag inte vet var blödningen kommer från... tyvärr. men nej jag tror inte du får svårare att bli gravid bara för att du blöder. frågan är bara om det är så smart att bli gravid just nu OM det är cellförändringar? du får fråga på gyn när du kommer dit idag, det tar ändå inte så lång tid innan du får svar på cellproverna. så vet man aldrig, du kanske får ett svar redan idag på var blödningen kommer från?

• snurf

Är det cellförändringar som gått långt, alltså blöder kan gyn se det med ögat...

• Happiness
    snurf skrev 2010-01-07 12:35:54 följande:
    Är det cellförändringar som gått långt, alltså blöder kan gyn se det med ögat...
    Det låter ju bra. Kan han även se in i livermoderhalsen menar du? Låter konstigt att han kan se in där med blotta ögat. Eller tänker du bara cervix? Ska hör aom ham kan kolla med kolposkopi eller vad det heter. Kan tänka mig att den kan man föra in i livmoderhalsen. Usch detta blir mer och mer obehagligt. Funderar på om han även har möjlighet att ta en biopsi idag. Till saken hör att jag är ganska "gammal" och jag har inte så mycket tid. {#lang_emotions_cry}
Svar på tråden Hjälp!! Någon som blöder vid samlag?