• KajsaMaja70

Leksugna 2-åringar med trevliga mammor i Lund-/Malmöregionen sökes!

Jag är en hemmamma på 39 år, som söker andra som har valt att ha sina lite äldre barn hemma!

Mina äldsta pojke är två år, lillebror är 6 månader. Tvååringen vill träffa nya lekkamrater, och jag vill lära känna nya trevliga mammor  !

Vi bor ute på landet, en bit utanför Lund och Malmö. Vi träffas gärna för lek, fikastunder och andra roliga aktiviteter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-05 23:04
    Jag är en "hemmamamma" och inget annat
  • Svar på tråden Leksugna 2-åringar med trevliga mammor i Lund-/Malmöregionen sökes!
  • tjejmaffian

Hej kajsaMaja.  Jag är en ganska så trevlig mamma, om jag nu får säga det själv, och mina två tvillingflickor på 1 år är kanontrevliga..Vet inte vad du söker riktigt..De är kanske lite för unga för att leka med din pojke? Annars bor vi i staffanstorp, och vill också ha lite socialt umånge med andra mammor och barn runtomkring... Ska vara mammaledig fram till 1 december då jag återgår till mitt arbete som förskollärare...

• beverbaver

Hej! har en son som är 2,5  år och en dotter som är 17 månader.Jag är  22år  och ensamstående hemma mamma tycker också det skulle vara kul att träffa någon  med lite äldre barn.vi bor i lund

• mamma33

Hej.
    Min dotter blir 2 i mars. Jag planerar vara hemma minst hela 2010.
    Vi bor i Malmö, katrinelund. Alltid roligt med nya bekanta med barn i samma ålder.  Om möjlighet finns kan vi sammanstråla för lek.

• KajsaMaja70

Hej på er!

Vad roligt att se att flera nu har skrivit i tråden, det var ju en hel månad sedan jag startade den...! Jag har inte varit inne på FL alltför mycket den senaste tiden.

Kul att se att det finns fler lite äldre barn som är hemma!

Tjejmaffian: Jag bor 6 km från Staffanstorp! Min yngsta pojke har hunnit bli 7 månader, och är ju egentligen närmare dina tvillingflickor i ålder.

Beverbaver: Det låter perfekt att du har en pojke på 2,5 år !

Mamma33: Och din dotter är också lite äldre! Ser i din presentation att du har hund, vad är det för sort?

Nu är ju vädret som det är... Är det någon som har tips på bra lekplatser eller andra aktiviteter som är roliga för barnen?

• mamma33

Det finns flera roliga lekplatser här i Malmö....tex äventyrslekplatsen med mjuka kullar, gungor olika sandlådor, små svampar som barnen kan springa in i mm den ligger vid stadsbiblioteket.
    Om man vill vara inne finns ju Wizz, leklandet på Entré, där man även kan sitta och fika.

Vår hund är en liten golvmopp -Shih Tzu :)

Svar på tråden Leksugna 2-åringar med trevliga mammor i Lund-/Malmöregionen sökes!