Hej!
Håller med Lillalii om att ifall du bestämmer dig för att donera så är det en ooootroligt god gärning och du kommer göra någon annan väldigt, väldigt glad.
Jag är själv gravid nu via äggdonation och jag är så otroligt tacksam för att det finns kvinnor som kan tänka sig att donera ägg så att jag fått chansen att bli mamma och få uppleva gaviditetens alla sidor (både positiva och negativa).
Detta kommer påverka hela mitt liv och jag kan inte med ord beskriva hur tacksam jag är. Att äntligen efter 8 år ha fått kliva ur barnlöshetsträsket med all sorg och få bli glad och känna positivt inför framtiden är underbart!
Som sagt all info kan du få via närmaste fertilitestklinik. Tex Huddinge sjukhus (Karolinskasjukhuset i Huddinge) har även en del info på sin hemsida om äggdonation:
http://www.karolinska.se/fertilitetsenheten
Det finns en åldersgräns för donatorer, jag har för mig att det är max 37 år.
I Sverige har de eventuella barn som de donerade äggen resulterar i har rätt att när de uppnått "mogen ålder" (vad nu det innebär)
få reda på identiteten på donatorn. Det är alltså bara barnet som kan få den infon om det vill, inte deras föräldrar eller någon annan. I alla fall som jag förstått det.
Lycka till!
Kramar Rödluvan