• zandraabinger

Killen jag älskar är homosexuell!

Det är så att jag har varit kär i min killkompis i 2 och ett halvt år. Vi har haft lite från och till för två år sen. Men nu är vi bara bra vänner. På nyårsafton så drack jag såklart och när jag dricker så blir jag väldigt känslig så jag började gråta för att jag fortfarande har känslor för honom. Han såg att jag hade gråtit och han ville prata med mig.. Han berättade att han var kär i mig då för två år sen när allt pågick men att han bara vill va kompis med mig nu .. Sen berättar han att i 1 - 2 år så har han varit homosexuell. Jag blev totalt chockad och är det fortfarande. Jag var den första som fick reda på det. Jag älskar han nått så otroligt och kommer alltid att göra. Men hur ska jag bette mig när jag är med honom? hur hade ni reagerat om ni hade varit i min situation? Jag vill ju såklart fortfarande att vi ska vara vänner. Snälla ge mig lite råd om allt som handlar om det! 

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Killen jag älskar är homosexuell!
  • Neko

Uh, har han varit kär i dej så är han INTE homosexuell om han nu var ärlig med att han hade varit det. Däremot bisexuell. Kanske inne i en period då han föredrar killar. Men han kan absolut inte säga 100% säkert att han inte någonsin kommer bli kär i en tjej igen. Ville bara säga det.

Har också varit med om att killen jag gillade visade sig vara homosexuell men då hade det inte hunnit gå så långt så det var inte så farligt för mej. Mest bara pinsamt då jag försökte kyssa honom och han inte verkade så intresserad och sedan fick jag veta det av hans kompis =S

• Anonym (Faghag)

Smärtsamt när den man älskar inte älskar en tillbaka, oavsett.

Men när du hämtat dig och gråtit klart. Grattis, självklart kommer ni fortsätta vara vänner och om du bara accepterar att han (just nu 100%) är bög, så kan ni ha en fantastisk vänskap.
    Jag är nära vän med många homosexuella och man kan gräma ihjäl sig över att man inte har en chans på en del, för de är så underbara. Men en av mina bästa vänner, som både är mkt yngre än jag och definitivt bög, har verkligen givit mig mer än de flesta. För att vi kan vara så nära utan att hamna i "sexträsket", vi kan sova ihop när vi träffas och prata hela natten. Vi är otroligt öppna mot varandra och har så himla roligt ihop. 
    Ta det lugnt, inse att han inte kommer att vara attraherad av dig, men uppenbarligen så betyder du jättemycket för honom. Du var den första han berättade för! Var dig själv, och finns för honom om det blir tufft.
    Men berätta inte för andra att han är bög, låt honom göra det själv, tills han tycker det är ok att även du gör det.
    Han kan bli en livslång nära relation, bli gudfar till dina barn etc. Sörj inte, gläds att han, på sitt sätt, säkert älskar dig också.
  • zandraabinger
    Neko skrev 2010-01-02 18:50:24 följande:
    Uh, har han varit kär i dej så är han INTE homosexuell om han nu var ärlig med att han hade varit det. Däremot bisexuell. Kanske inne i en period då han föredrar killar. Men han kan absolut inte säga 100% säkert att han inte någonsin kommer bli kär i en tjej igen. Ville bara säga det. Har också varit med om att killen jag gillade visade sig vara homosexuell men då hade det inte hunnit gå så långt så det var inte så farligt för mej. Mest bara pinsamt då jag försökte kyssa honom och han inte verkade så intresserad och sedan fick jag veta det av hans kompis =S
    Ja jo, jag tror ju med att han möjligtvis är bi fast mer åt killhållet, men jag tänker inte hoppas alls på att han någonsin kommer bli kär i mig igen .. Ojoj, jadu jag kan säga att jag förväntade mig en puss av denna killen vid 12slaget och shit vad besviken jag blev när jag inte fick det.. Det var då gråten kom upp i halsen ..
  • zandraabinger
    Anonym (Faghag) skrev 2010-01-02 19:12:20 följande:
    Smärtsamt när den man älskar inte älskar en tillbaka, oavsett. Men när du hämtat dig och gråtit klart. Grattis, självklart kommer ni fortsätta vara vänner och om du bara accepterar att han (just nu 100%) är bög, så kan ni ha en fantastisk vänskap. Jag är nära vän med många homosexuella och man kan gräma ihjäl sig över att man inte har en chans på en del, för de är så underbara. Men en av mina bästa vänner, som både är mkt yngre än jag och definitivt bög, har verkligen givit mig mer än de flesta. För att vi kan vara så nära utan att hamna i "sexträsket", vi kan sova ihop när vi träffas och prata hela natten. Vi är otroligt öppna mot varandra och har så himla roligt ihop.  Ta det lugnt, inse att han inte kommer att vara attraherad av dig, men uppenbarligen så betyder du jättemycket för honom. Du var den första han berättade för! Var dig själv, och finns för honom om det blir tufft. Men berätta inte för andra att han är bög, låt honom göra det själv, tills han tycker det är ok att även du gör det. Han kan bli en livslång nära relation, bli gudfar till dina barn etc. Sörj inte, gläds att han, på sitt sätt, säkert älskar dig också.
    Ja jag känner igen detdär ,med långa nätter med prat och trams det är just så min vecka har varit då jag har sovit där de flesta dagarna.. (mån - ons och tors - fre) Vi sitter uppe länge och pratar om allt möjligt utan att vi gör något intimt.. Men jag får hoppas på det bästa med allting! Och att vi förblir vänner!
  • zandraabinger

Någon mer som kan ge mig ett gott råd? :)

• Licens To Kiss

Tror att han älskade dig på ett kompisplan. Innan man "kommer ut" kan det vara så att bl.a jag var förvirrad känslomässigt. Han kanske ville älska dig som flickvän. Skönt att du kommit över honom!

Älskar mina barn! Dotter född 2001 och son i vecka 38+2 (BF 29/1-2010)
  • zandraabinger
    Licens To Kiss skrev 2010-01-18 07:47:22 följande:
    Tror att han älskade dig på ett kompisplan. Innan man "kommer ut" kan det vara så att bl.a jag var förvirrad känslomässigt. Han kanske ville älska dig som flickvän. Skönt att du kommit över honom!
     Ja jag vet inte, vad jag vet så var det mer än vänskap vi hade då .. Nehdu jag har inte kommit över honom ännu så ..
Svar på tråden Killen jag älskar är homosexuell!