• pezz

Spiral gör det ondare att ta ut den än att sätta in den??

Jag satte in en koppar spiral för några veckor sedan och tänkte nu ta ut den. gör det ondare att ta ut den eller att sätta in den? går det snabbare att ta ut den?

• Svar på tråden Spiral gör det ondare att ta ut den än att sätta in den??
  • allakantralla

På mig har det inte någon av gångerna gjort ont att ta ut. Trodde det skulle göra skitont, men icke. Du kan ta smärtstillande i förväg om du är orolig. 

• pezz
    allakantralla skrev 2010-01-02 10:09:08 följande:
    På mig har det inte någon av gångerna gjort ont att ta ut. Trodde det skulle göra skitont, men icke. Du kan ta smärtstillande i förväg om du är orolig. 
    ok jo de sa dom när jag satte in den också. jag spännde mig ju i onödan jag var så nervös under själva tillfället att jag trodde det gjorde ondare än vad jag i efterhand tyckte att det gjorde
  • pezz
    pezz skrev 2010-01-02 10:10:21 följande:
    ok jo de sa dom när jag satte in den också. jag spännde mig ju i onödan jag var så nervös under själva tillfället att jag trodde det gjorde ondare än vad jag i efterhand tyckte att det gjorde
    men går det snabbare att ta ut den än att sätta in den?
  • listo
    pezz skrev 2010-01-02 10:10:50 följande:
    men går det snabbare att ta ut den än att sätta in den?
    Ja, det är en baggis att ta ut den jämfört med att sätta in den, och det känns knappt alls.
    fundersam...
  • pezz
    listoplisto skrev 2010-01-02 10:36:23 följande:
    Ja, det är en baggis att ta ut den jämfört med att sätta in den, och det känns knappt alls.
    tack *skönt*
  • Kia82

Kändes inget alls att ta ut den.

• Annie 934

När dom satte in min spiral sa läkaren att det kude göra ont och att jag kunde bli lite yr. Det gjorde något JÄVULSKT ont att sätta in den! Så nu e jag livrädd för om det gör ont att ta ut den?

• cloudberry79

Ta ut den var helt smärtfritt, höll på tuppa av när jag fick den insatt.

(M)amma till V -07 och E -12
  • fluu

Jag hade förut den vedervärdiga kopparspiralen och jag kände ingenting vid vare sig insättning eller uttagning.

Hormonspiralen gjorde däremot ont att sätta in.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Björnbärspaj

Att sätta in den gjorde så fruktansvärt ont att jag höll på att svimma. Ta ut den kändes knappt.

• keron
    helene306 skrev 2010-01-02 10:10:09 följande:
    Det är klart på några sekunder och känns inte alls!
  • sextiotalist

Det gjorde fruktansvärt ont att sätta in den, kändes ingenting att ta ut den

• vanja83

Har bara satt in tre månader efter förlossningen! Det kändes typ inte alls :) tog panodil en halvtimme innan! Något som däremot gjorde jövulskt ont var gynundersökning som jag var tvungen att göra fem dagar efter förlossningen! 1000 ggr värre än förlossningen och då hann jag inte få någon bedövning!

Svar på tråden Spiral gör det ondare att ta ut den än att sätta in den??