• Kaka76

Hoppas Hoppas del 4

Här samlas vi som gör äggdonation på Sahlgrenska!

• Svar på tråden Hoppas Hoppas del 4
  • Kaka76

God fortsättning på 2010{#lang_emotions_smile}  Detta året hoppas vi på många{#lang_emotions_plus} och stora{#lang_emotions_gravid} !!!

Kramisar Karin

• Bette

Hoppas att ni får många plus i den här tråden under 2010.

God Fortsättning på 2010{#lang_emotions_tomte}

Bette

• läslusen

God fortsättnng på 2010!
    Grattis till pojken Bette!

• buska

Hej allesammas..
    Ny här, och lite frågor...
    Har precis blivit uppsatt i Äd-kö på Su, vilken sägs vara 1,5 år.
    Ni med erfarenhet, hur lång tid tog det??
    Jag kan ev ordna en kors-donator,men tvekar lite själv..ni som använt er av en sådan-erfarenhet av detta?? Ska jag satsa på vänninan och hennes ägg??

Suck för att gå och vänta och inte kunna påverka...

• Kaka76

Buska: Välkommen till tråden! Ja usch för att gå å vänta och inte kunna påverka situationen....
    Vi har gjort två ÄD-försök som misslyckats{#lang_emotions_frown} Är på gång med vårat tredje och sista....vi håller tummarna för tredje gången gillt!!!
    Vi blev uppsatta på väntelista i maj -07 och gjorde första behandlingen i mars -09. Men vad jag har förstått så är det gott om donatorer på SU för tillfället! 

Kram

• plupp06
    buska skrev 2010-01-04 13:41:26 följande:
    Hej allesammas..Ny här, och lite frågor...Har precis blivit uppsatt i Äd-kö på Su, vilken sägs vara 1,5 år.Ni med erfarenhet, hur lång tid tog det??Jag kan ev ordna en kors-donator,men tvekar lite själv..ni som använt er av en sådan-erfarenhet av detta?? Ska jag satsa på vänninan och hennes ägg??Suck för att gå och vänta och inte kunna påverka...
    Vid korsdonation så får du inte din vänninas ägg, utan hon donerar till ett annat par och du får istället komma fram fortare i kön. Nu går inte jag på SU utan i Huddinge och så fungerar det där, men jag förmodar att det är samma princip i på SU som på KS.

Skönt att köerna verkar minskat, är ju omänskligt att behöva vänta i flera år innan man kan påbörja behandlingen.
  • heja06
    buska skrev 2010-01-04 13:41:26 följande:
    Hej allesammas..Ny här, och lite frågor...Har precis blivit uppsatt i Äd-kö på Su, vilken sägs vara 1,5 år.Ni med erfarenhet, hur lång tid tog det??Jag kan ev ordna en kors-donator,men tvekar lite själv..ni som använt er av en sådan-erfarenhet av detta?? Ska jag satsa på vänninan och hennes ägg??Suck för att gå och vänta och inte kunna påverka...
    Hej Buska. Välkommen och lycka till. Vi har gjort direktdonation med hjälp av min syster. Vi fick 4 befruktade ägg. Nu har vi gjort 3st insättningar 1st ET (fäsrk) 2st FET (frys), sista ggn blev jag gravid, men det höll inte. Nu har vi en lite eskimå kvar som jag hoppas att vi ska få tillbaka inom några veckor. Sen antar jag att vår resa inom denna värld är över, förhoppningsvis med ett mirakel på väg.
    Om du har en vänninna som vill ställa upp på detta underbara vis så ger det er förtur i kön, men troligtvis blir det korsdonation. Detta är för att ni inte ska hamna i svårigheter senare i livet osv... Var rädd om varandra Kram
  • buska

Tack alla, för era svar..
    Härligt att höra att det finns gott om donatorer...
    Är det någon av er som vet hur många vi är som står i äd-kö på su?

Efter 2 misslyckade IVF-er, med 0 befruktade ägg, känns detta lite som sista chansen...

Måste fråga er andra igen, ni som kan tänka er adoption, är ni uppsatta i kö där med?? Tiden går ju...man blir ju inte yngre...

Tack än en gång, goa tjejer för svaren....

• plupp06

Buska: Vi står i adoptionskö sedan ca 2 år, nuförtiden så är köerna långa och det är bra att ställa sig i kö så fort som möjligt om man vill adoptera längre fram.

• Bette
    läslusen skrev 2010-01-03 21:42:13 följande:
    God fortsättnng på 2010! Grattis till pojken Bette!
    Tack så mycket för grattis, jo visst är det underbart att han äntligen är här hos oss, vi njuter för fullt av föräldraledigheten Christian och jag och papsen när han är hemma efter jobbet och på helgerna.

Bette
Svar på tråden Hoppas Hoppas del 4