With a devilish smile skrev 2010-01-11 22:27:27 följande:
Till att börja med så känner jag att när jag läser att du vill att din dotter ska ha en relation till sin pappa & sitt kommande syskon så förstår jag inte var du inte bara biter ihop & låter hans nya vara delaktig ? Hon är ju även hon en del i din dotters liv eftersom det är syskonets mamma & din dotters pappas sambo. Jag hade nog reagerat likadant om jag vore den nya , du ska få träffa hennes barn men inte hon ditt ? Nja, det känns inte hållbart. Men tycker däremot att du , pappan & eran dotter ska kunna träffas utan problem men för barnens skull så kanske det är tryggare om både du & den nya är med, för det kan likaväl bli jobbigt för din dotter om pappan måste passa på en liten bebis istället för att ägna lite tid åt henne ? Man måste inte älska varann eller ens gilla varandra lite men man kan däremot visa varandra respekt & acceptera att ni kommer förmodligen bli illa tvugna & träffas i framtiden & hon verkar ju kunna mötas halvvägs så varför kan inte du ?
Dina åsikter var tankvärda, men saken är att hon inte heller vill mötas halvvägs. Hon vill enbart träffa mig och min dotter, för att hon tror att hon ska bli någon slags låtsas mamma osv. och det är INGET jag tänker gå med på att hon blir.
Jag vill att min dotter ska ha kontakt med sin pappa, det har jag viljat hela tiden. Jag har viljat att han ska bry sig om henne och träffa henne regelbundet osv. för att bilda en relation och så småningom ha henne själv ibland. Men för att detta ska fungera måste han bry sig och vara engagerad i hennes liv. Som det ser ut nu bryr han sig ingenting om henne och har inte träffat henne på över ett år. Han har inte hört av sig via varken telefon, mail eller något annat heller utan endast några fåtal gånger via msn och frågat mig om personliga saker om vem jag har sex med, vem jag är tillsammans med, vem jag umgås med osv. och ingenting om vår gemensamma dotter.
Jag har försökt vända på hans frågor och svarat hur vi mår bägge två (jag och vår dotter). När han frågar "Hur mår du?" så svarar jag alltså "Vi mår bra" osv. för att han åtminstone ska veta någonting. Jag är väldigt ledsen för att han inte ens bryr sig om att fråga hur hon mår, vad hon tycker om att göra eller någonting om henne utan enbart ställer frågor om mitt sexliv, kärleksliv osv. och vissa av dom sakerna anser inte jag ens att han har rätt att veta.
Nu när han berättade att han skulle ha barn med sin nya flickvän blev allt extremt jobbigt för mig. Hon har flera gånger varit på mig om att hon ska vara någon slags låtsas mamma till henne och försökt göra allting hon vet att jag inte kan göra för min dotter än på grund av olika andledningar bland annat ge henne eget rum. (Eftersom jag inte kan flytta till eget boende, jag studerar gymnasiet och kan inte försörja mig själv fullt ut och får ingen hjälp ifrån soc eftersom jag studerar). Hon skryter om att hon kan tillsammans med min dotters pappa fixa eget rum till min dotter osv. och får mig att framstå som en dålig förälder trots att det är JAG som har uppfostrat och tagit hand om min dotter sedan hon föddes.
Hennes pappa säger ingenting och är inte delaktig i hennes och mitt bråk. Jag har inga problem med hennes pappa och kan träffa honom utan problem. Men jag klarar inte av att träffa henne och lyssna på hennes taskiga ord emot mig. Nu när hon skrev sist att jag inte är välkommen hem dit om jag inte träffar henne innan hennes barn är fött, så förklarade jag att jag inte ville träffa henne innan barnet är fött eftersom jag inte vill ha något med HENNE att göra utan enbart eventuellt skulle jag kunna gå med på att träffa henne tillsammans med barnet + pappan (om jag är tvungen för att min dotters ska få en chans till relation med sitt halvsyskon).
Det vägrade hon, jag skulle biskt träffa henne INNAN barnet är fött, för annars fick jag inte träffa barnet efteråt heller och därmed kan inte min dotter heller träffa barnet förrän min dotter är tillräckligt gammal att ta sig dit ensam.