• Soulfan76

Samband mellan "ryggvärk" och missfall

Lite fånig fråga men ändå. Funderar om det är normalt att ha ryggvärk som vid mens när man är gravid eller om man ska se detta som ett tecken på kommande missfall senare. Har någon haft typ vanlig "ryggmensvärk" men gått hela graviditeten?

• Svar på tråden Samband mellan "ryggvärk" och missfall
  • singelmamma

Om det är "ryggvärk" typ som mensvärk ( alla har olika typer av värk och på olika sätt...framförallt kan det upplevas olika) så är det ingen fara alls! Att man kan känna som mensvärk är bara ett tecken på att livmodern och bebisen växer = allt är precis normalt. Jag blev bara glad varje gång jag kände "mensvärk"...då såg jag framför mig hur barnet växte, hehe...

Hoppas det var den typen av värk du undrade över... Du behöver inte oroa dig för missfall då. KRAM

• Zabw

Jo jag var också orolig i början för jag fick vääärldens mensvärk som aldrig gick över.. Åkte iväg på vul å allt var bara bra därinne, och jag fick förklrat att det var helt normalt.
    Efter det är jag bara glad över min mensvärk =)

• Soulfan76

Tänkte bara att det kanske fanns ett samband mellan "mensvärken" och mitt förra MA. Man nojar sig ju lite mer. Men... tack för svaren och vi får hoppas på det bästa!

• Korpan

Mensvärken är ju ett tecken på att livmodern växer, har jag hört.
    Och att man får ont i ryggen förklarade min läkare att det berodde nog på att min livmoder är bakåtlutad, och sitter nära ryggen, därför kändes det (för mig) som ryggvärk.

• Klara E

Nu kommer min kommentar som ett riktigt negativt sådant men det behöver ju inte vara för dig som det var för mig.
    Jag har nyligen haft missfall och jag hade knappt ont i magen alls, däremot ryggont i svanken i två veckor. Jag hade dock en del blödningar också, men inte hela tiden. Jag hade bara ont i magen i samband med att allt stöttes ut. Men många här på forumet verkar ju ha ont i ryggen utan att det är missfall så jag hoppas att du slipper det eländet!

• Neo

Jag hade sjukt ont i korsryggen de första månaderna under grav och dessutom stacks det från och till i livmodern under första halvan av grav. Kändes läskigt, men allt var som de skulle! Jag tror att allt är bra med dig också!

• Bamsesaga

jag har inte haft ont i ryggen under mina grav (en son och ett ma) däremot hade jag typ mensverk med min son, men inget när jag fick ma, men jag minns inte när jag kännde av värken med min son, det kanske var senare i grav, så jag tror inte man kan avgöra om det kommer bli missfall eller inte på om man har ont eller inte...

Svar på tråden Samband mellan "ryggvärk" och missfall