Vita fläckar på huden
Har fått vita fläckar på huden.
Ett par på armen och nån på bröstet.
Har försökt googla fram vad det är men utan bra resultat.
Vad är det? Någon som har det och vet.
Har fått vita fläckar på huden.
Ett par på armen och nån på bröstet.
Har försökt googla fram vad det är men utan bra resultat.
Vad är det? Någon som har det och vet.
Det kan ju vara den där sjukdomen Vitiligo, eller hur det stavas.
Googlar på Vitiligo ser om det stämmer in tack :)
Ps: Kommer hela jag blekna som Michael Jakson då kanske :)
Undrar om Vitiligo kan vara symptom på något annat?
Personer med vitiligo kan även ha ökad risk för andra sjukdomar men det behöver inte heller vara så.
Man kan få ett par fläckar bara, sällan hela kroppen blir vit.
Min syster har det, hon har bara fläckar i armhålorna.
B12.brist kan det ha något med saken att göra?
Hormonobalans?
Har en del andra diffusa symptom som kan hänga ihop eller inte...
Det kan vara hudsvamp. Yttrar sig som ljusare fläckar på kroppen...finns receptfria medel på apoteket, men det e nog alltid bäst att gå till en läkare för att se att det verkligen e det du har. Vitalago e väldigt ovanligt
Hej. Jag har vitiligo. Det uppstår oftast om man varit med om något som blivit som e stor chock för en. Så sa min läkare till mig att det berodde på. Fast det kan ju vara andra orsaker också så klart. Men i mitt fall är det den ända förklaringen. För när jag var 3-4 år så vart min pappa mördad strax efter detta fick jag mina första fläkar. Nu har jag ganska många på magen och vid ljumskarna och över händerna. :(
Sambons brorsa fick det av ett mögligt dushdrapperi. Läkarna sa det var vitiligo men när han bytte dushdrapperiet försvann det.
Ja hudsvamp låter troligare då det är vanligare.
Ska ringa sjukvårdsrådgivningen och höra.
Hej, min dotter fick diagnosen vitiligo i september förra året och då var hon 4 1/2 år gammal, och sedan dess har hon bara fått fler och fler fläckar.
Jag har startat en blogg om hur det är att vara mamma till ett barn med vitiligo
prickensmamma.bloggsida.se
Jag har också vitiligo..blev antastad som spädbarn och fick fläckar i hela underlivet, ben, armar och händer..de finns kvar än idag tyvärr.