konstig mens efter x?
Hade ett utomkveds i aug/sep som gav med sig av sig själv, jag behövde mao inte opereras eller ta nån medicin. Fick min första mens 6 v. efter sista x-blödningen och både den ch efterföljande var jättekonstiga och väldigt lika den blödning jag hade vid x:et. De var vattniga, flytningsblandade och sparsamma blödningar som smygkom och aldrig blev riktigt mycket. Höll på lika länge som en vanlig mens (ca 1 vecka) men mycket mindre. Normalt sett kommer den "pang på" och är relativt riklig under några dagar. Denna gång verkar den ha blivit mer som vanligt (peppar peppar, är bara på dag 2...) men undrar om blödningarna tidigare kan ha varit på verkade av x:et på nåt vis? hormonomställningar i kroppen? Iom att blödningarna varit så sparsamma har jag funderat på om slemhinnan i livmodern är för tunn för att ett ägg ska kunna fästa? Vill gärna bli gravid igen så snart som möjligt men blir fundersam om förutsättningarna.... Inser att 4 månader inte är någon lång tid egentligen, även om det känns som en svighet. Undrar bara om x:et kan ha påverkat förutsättningarna att bli gravid (alltså inte att få et tnytt x utan att bli gravid) Hur lång tid tar det för kroppen att ställa in sig på att bli gravid igen efter ett x eller missfall? Nån med liknande erfarenhet?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:19
Puffar för tråden för har samma frågeställning fortfarande... Sparsam, vattnig och flytningsblandad mens(det blöder iaf men är betydligt mindre än innan x). De är helt annorlunda i färgen, aprikos och blek (utspädd?) på nåt vis. Vad kan det beror på? Normalt att kroppen ställer om? Nån som känner igen sig?