mammamutilltre skrev 2009-12-27 08:40:32 följande:
Har sett länken i många inlägg till hemmaförä
lder.se och undrar vad det är egentligen, var inne på sidan och kikade lite men ....Jag anser mig själv vara hemmaförälder för tillfället men ni som är medlemmar i hemmaförä
lder.se hur ser det ut hos er? Går era barn inte alls på fsk innan skola?Läste något om att det ses som en sekt?? Bara nyfiken om jag är som medlemmarna där eller om jag är en annan sorts hemmaförälder.
Är alla grupper på facebook sekter? Är Naturskyddsföreningen en sekt? eller andra ideella föreningar? :) Om någon kallar en ideell förening för en sekt bara för att människor som delar samma värdegrund hittar varandra och delar med sig av sina erfarenheter, så har vi många många sekter i det här landet....
Jag tror att när man försöker ge en förening eller människor som tillhör den föreningen en negativ stämpel så ligger problemet mer hos personen som gör det. Kanske lider man av att upptäcka att inte alla tycker likadant, har slut på egna arguement eller vill bara ha en sandlådenivå i största allmänhet.
Jag tror inte att du behöver oroa dig för Hemmaförä
ldrar.se som arbetar för att föräldrar ska ha många olika barnomsorgsalternativ att välja mellan som alla ska hålla hög kvalitet. Det kan bara bli bra för föräldrar att kunna välja eftersom alla barn är olika ;)