• Anonym (undrande)

Få ut på försäkringen (barn)?

Vad kan man få ersättning för på ett barns försäkring?

Kan man få ut något för bruten arm och brutet nyckelben tex? Eller är det bara om det ger bestående eller synliga men?

Kan man få ut något för att barnet har behövt operera in rör? Eller får man bara ut "dagspeng" för sjukhusvistelse?

• Svar på tråden Få ut på försäkringen (barn)?
  • Oktober Längtan

man får inget för rör. Och sen får man bara för bestående och synliga men.

• Anonym (undrande)

Oktober Längtan skrev 2009-12-26 12:22:16 följande:

man får inget för rör. Och sen får man bara för bestående och synliga men.
    Ok tack då var det som jag trodde. Tyckte det lät konstigt när en bekant sa att hon fått ut X antal tusenlappar för ovanstående... (men jag har trott länge att hon ljuger om diverse saker)
  • Killarnas morsa

Det beror helt på hur villkoren i försäkringen ser ut.
    Vad det gäller en bruten arm så kan man få för Sveda & Värk, om de är gipsade t ex längre än en månad.

Jag har en son som kör motocross så vi har använt de flesta momenten i våra försäkringar... Vi har flera försäkringar på barnen som är tecknade just med tanke på att de ska gälla, även under tävling, när de sysslar med s k extremsporter.

• systersandra

Jag har trygghansa och om man blir inlagd på sjukhus (akut) så får man dels 600 kr för att det är akut och 400 kr per dygn man tillbringar på sjukhus,sedan får man förstås ersättning om barnet får en kronisk sjukdom som diabetes eller annan skada pga olycka tex.Beror på vad det är.
    Stannar man bara över dagen som man gör när man får rör i öronen får man ingen ersättning.

• Anonym (undrande)

Killarnas morsa skrev 2009-12-26 14:53:42 följande:

Det beror helt på hur villkoren i försäkringen ser ut.Vad det gäller en bruten arm så kan man få för Sveda & Värk, om de är gipsade t ex längre än en månad.Jag har en son som kör motocross så vi har använt de flesta momenten i våra försäkringar... Vi har flera försäkringar på barnen som är tecknade just med tanke på att de ska gälla, även under tävling, när de sysslar med s k extremsporter.
    systersandra skrev 2009-12-26 19:50:01 följande:
    Jag har trygghansa och om man blir inlagd på sjukhus (akut) så får man dels 600 kr för att det är akut och 400 kr per dygn man tillbringar på sjukhus,sedan får man förstås ersättning om barnet får en kronisk sjukdom som diabetes eller annan skada pga olycka tex.Beror på vad det är.Stannar man bara över dagen som man gör när man får rör i öronen får man ingen ersättning.
    Tack för era svar. Min bekant sa att hon hade fått 5000 i ersättning för rören och 48000 sammanlagt för armen och nyckelbenet, vilket enligt mig lät helt befängt. Jag hade samma uppfattning som sagts här, vilket jag också sa till henne, men men... Jag var bara tvungen att kolla om jag var helt ute och cyklade eller om det var hon som ljög igen.
  • Anonym

Jag har Trygg Hansa som försäkringsbolag och fick utbetalt mellan 13000-15000 kr när dottern bröt benet och blev gipsad. Det var för 4 år sedan. Dottern var 3 år då. Jag fick en klumpsumma på 13000 kr som skulle täcka de xtra utgifterna som vi fick med kläder och dyligt och där ingick oxå för sveda och värk. Sen fick jag betalt för alla resekostnader som blev och även ersatt för läkarbesöken. På den tiden kostade det för barn att besöka läkaren i vårt län. Dottern fick åka hem samma dag och vi hade inget inkomsbortfall pga av olyckan. Hade vi haft det hade vi fått mer ekonomisk ersättning.

• systersandra

Ska tillägga att min son bröt armen,reponerades och gipsades endast och den ersättning han fick var endast resekostnader (15 kr/mil) samt för ev förstörda kläder vilket han inte hade.
    Någon summa för sveda och värk och liknande fick vi inte.Det betalar de endast om han skulle fått men av sin skada.

• Bite me

Dottern fick ett sår vid ögat som behövde sys när hon var 2 år, ärret är fortfarande synligt, men försäkringsbolaget gör inget förrän hon är äldre o de vet att ärret kommer att förbli synligt. Så det verkar vara mycket svårt att få ut pengar.

Svar på tråden Få ut på försäkringen (barn)?