• LillaMiss Piggy

Varm mössa till 1åring, vilken?

Sessan min fick en sån här mössa http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=BARN_LFL_ACC_MOS&shoptype=S  hello Kitty mössan för 39,50 av mormor som hon fullkomligt hatar. Varje gång den ska på så blir det högljuda protester. Är den väl på så är det inte länge den får sitta kvar.

Har googlat efter ullmössa men hittar antagligen för små prematura eller skolbarn

Kan någon tipsa om en varm  mössa

• Svar på tråden Varm mössa till 1åring, vilken?
  • ninnione

vi köper mössor från lindbergs, skinn utanpå o mjukt foder av olika slag innuti. de går ner över öronen o man drar ihop dem under hakan så de inte blir glipor. har tyckt att den är toppenbra. finns i massa olika storlekar.

• Parvens syrra

vi har en från polarn o pyret, egentligen är den från 2år men spänner man mera så sitter den på bra iaf. Provade olika mössor från flera affärer i hans storlek men ingen satt lika bra på hans huvud som denna. Kostade 249kr, så kanske inte det billigaste allternativet men vad gör man inte för sitt barn

• Athema

Jag har också en mössa på min 1 åring från polarn o pyret, det var något speciellt ull den var gjord av, mössan ser jätte tunn ut men han svettas nästan om huvudet trots våran 15 graders minus som vi har haft, då det var kallare än så har vi inte varit mycket ute men klarar en vagn tur på 15 min utan problem i den. den kostade kring 170kr.

• sarsparis

Vi har lindberg mössa med fleece inuti kostar 200:- på åhlens, föredrar mössor man fäster under hakan när de är så små. finns likande mössor på pop, även didriksson har fina mössor. Jag råder dig att ta med barnet när du köper mössa, jag fick bära hem 4 mössor innan lindeberg mössan passade, det var ett jädrans springande på stan.....mössor är så olika i passform och storlek.

• LillaMiss Piggy

När jag endå var och skaffade hostmedicin till lillan passade jag på att titta efter mössor idag. Gick verkligen överallt till slut hamnade vi på Pop. Provade 5-6 stycken. Den som passade bäst var den här http://polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.aspx?id=4821&productidentifier=60014108&colorid=2504596&sectionid=clothes&subsectionid=ENOVA_GLOVES_HATS 
    När hon provade den så var hon faktist glad och ville inte ta av den hoppas det håller i sig

Tack för alla tips!

• Dr Mupp
    tessan27 skrev 2009-12-26 15:35:08 följande:
    Reima har också mössor i Merinoull som är jättebra och denna från Po.p är också kanon. polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.a...
    Den mössan är kanon. Den hade yngsta förra året. I år har han och hans syskon denna fast i barnstorlek som inte längre verkar finnas på hemsidan.

polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.aspx&productidentifier=60042070&colorid=2518630&sectionid=clothes&subsectionid=ENOVA_GLOVES_HATS

Under mössan har de väpnarluva i merinoull de dagar det är riktigt kallt.
Svar på tråden Varm mössa till 1åring, vilken?