• Dunderbar

Svårt att välja

Jag är född med en dödlig sjukdom, Alexanders sjukdom.
    Denna medför att jag har en del problem, bland annat med att komma..
    Utöver det att jag har svårt att komma, vill inte jag och min fru att min sjukdom ska gå i arv till vårat barn.

Vi har satt kulan i rullning och det känns som om det finns hopp om att få barn.

Senast vi var hos läkare hade vi ett samtal och nu ska jag och min fru komma överens om vi vill använda en donator, eller om vi ska göra en PGD.

PGD är tänkt för att ta bort de generna som har min sjukdom, sedan sätta in de friska.....
    Chansen att få barn är mindre med PGD än med en insemitaion med en donators spermie.

Är det något par här som har använt sig av en donators sperma?
    Är det någon som har varit med om PGD?

• Svar på tråden Svårt att välja
  • toksnippa

Vi använder oss utav spermadonation via landstinget, har nyss genomgått IVF och nu är det bara och vänta o se om det går vägen.

Maken är mer eller mindre steril så därav använder vi oss utav donator som matchar vårat utseende.

Lycka till hur ni än väljer att göra!

• Dunderbar
    toksnippa skrev 2009-12-19 19:44:45 följande:
    Vi använder oss utav spermadonation via landstinget, har nyss genomgått IVF och nu är det bara och vänta o se om det går vägen. Maken är mer eller mindre steril så därav använder vi oss utav donator som matchar vårat utseende. Lycka till hur ni än väljer att göra!
    Jag hoppas verkligen att det går bra för er.

Det känns tryggt att veta om att det finns fler som går igenom det här....

Hoppas det går bra för er.
    Du får gärna skriva ett mail till mig och berätta hur det gick sedan!

Ha det bra!
Svar på tråden Svårt att välja