• Villinte

Jag vill inte ha barn. Sambon.. ja.

Jag blir tokig snart.
    Jag och min flickvän har varit tillsammans i 1 år och 4 månader, bott ihop i 1 år.
    Hon har tjatat på barn nu i flera månader, har till och med utvecklat någon slags depression pga sitt barnalängtande.
    Flickvännen sitter och kollar bilder på gravidmagar, bebisar, läser om barn och ibland gråter hon till och med.
    Hon sörjer sin abort hon gjorde någon månad innan vi träffades.. Visst, jag kan förstå att hon mår dåligt osv, men jag vill inte ha barn, vill vänta..

Jag vill jobba ett tag till, köpa saker jag alltid velat ha (som tjejen motargumenterar och säger att jag aldrig kommer att ha råd med, sant egentligen..), umgås med kompisar, kunna göra vad jag vill osv. Listan kan göras lång.

Visst, det är säkert jätte roligt med barn, men egentligen skulle jag inte vela ha några alls.
    Morsan och syrran har även börjat gnälla och fråga när jag ska börja skaffa unge..

Det flickvännen inte riktigt förstår är att jag i alla fall vill vänta tills hon gått ut skolan och jobbat i typ 1 år eller så..
    Hon är snart 19, går gymnasiet. Går dock 2:an, hon har börjat om ett år.
    Jag själv är snart 25..

Flickvännen har då som sagt utvecklat någon slags depression.. Hon har för några år sedan gått hos en kurator, men det hjälpte inte.
    I höstas åt hon antidepressiva som inte hjälpte. I onsdags bokade hon tid igen hos en ny kurator på vårdcentralen. Hjälper inte detta så vet jag inte vad jag ska göra..
    Snälla någon, HJÄLP MIG! VAD SKA JAG GÖRA?!

• Svar på tråden Jag vill inte ha barn. Sambon.. ja.
  • Sniffy

Håll ut. Din sambo låter något omogen och borde "finna frid" med sin tidigare abort. Låter som att hon tror att hon kommer att må bättre (att allt kommer att vara glömt och förlåtet) bara genom att bli med barn igen, att bli med barn är inget bot.

Ställ kravet att hon ska må bra först innan ni skaffar barn, helst att hon har mått bra i 1 års tid, menar bara att erat barn förtjännar väl ändå en mor som bryter ihon hela tiden.

• Memnok77

Din sambo låter rätt omogen. Är du säker på att ni passar ihop? Jag hade tidigare en yngre flickvän som började prata barn väldigt tidigt i förhållandet och till slut blev det en av anledningarna till att jag gjorde slut med henne.

Hur är hennes liv annars? Min erfarenhet är att det oftast är tjejer som "misslyckats" med andra aspekter av sitt liv som tvunget skall skaffa barn tidigt.

• wenger

Ska självklart inte skaffa barn. Hon är alldeles för ung och omogen. Har man minsta lilla problem innan ska man inte skaffa barn, barn är det bästa som finns och dom måste få 100% av sina föräldrar. Har man minsta lilla problem innan så blossar ofta dom upp när man inte får sova på nätterna, vid kolik o dyl. Du är ju bara 25 själv så du har ju massor med år på dig att skaffa barn.

Svar på tråden Jag vill inte ha barn. Sambon.. ja.