Jag vill inte ha barn. Sambon.. ja.
Jag blir tokig snart.
Jag och min flickvän har varit tillsammans i 1 år och 4 månader, bott ihop i 1 år.
Hon har tjatat på barn nu i flera månader, har till och med utvecklat någon slags depression pga sitt barnalängtande.
Flickvännen sitter och kollar bilder på gravidmagar, bebisar, läser om barn och ibland gråter hon till och med.
Hon sörjer sin abort hon gjorde någon månad innan vi träffades.. Visst, jag kan förstå att hon mår dåligt osv, men jag vill inte ha barn, vill vänta..
Jag vill jobba ett tag till, köpa saker jag alltid velat ha (som tjejen motargumenterar och säger att jag aldrig kommer att ha råd med, sant egentligen..), umgås med kompisar, kunna göra vad jag vill osv. Listan kan göras lång.
Visst, det är säkert jätte roligt med barn, men egentligen skulle jag inte vela ha några alls.
Morsan och syrran har även börjat gnälla och fråga när jag ska börja skaffa unge..
Det flickvännen inte riktigt förstår är att jag i alla fall vill vänta tills hon gått ut skolan och jobbat i typ 1 år eller så..
Hon är snart 19, går gymnasiet. Går dock 2:an, hon har börjat om ett år.
Jag själv är snart 25..
Flickvännen har då som sagt utvecklat någon slags depression.. Hon har för några år sedan gått hos en kurator, men det hjälpte inte.
I höstas åt hon antidepressiva som inte hjälpte. I onsdags bokade hon tid igen hos en ny kurator på vårdcentralen. Hjälper inte detta så vet jag inte vad jag ska göra..
Snälla någon, HJÄLP MIG! VAD SKA JAG GÖRA?!