problem med sambons ex. rörande deras gemensamma barn
Jag är bonus mamma till 2 underbara tjejer. Jag och min sambo vill att barnen ska bo lika mycket hos oss som dom gör hos deras mamma. I dagsläget har vi barnen 9 dagar var 4e vecka. För ett tag sedan föreslog min sambo till barnens mamma att vi till våren skulle ha dom halva tiden var. Deras mamma accepterade detta muntligt till min sambo en vecka senare. För att ytterligare en vecka senare ändra sig helt, p.ga. att hon tycker vi bor för långt bort från deras "hemma miljö" som hon uttryckte sig.
Barnen trivs mycket bra hemma hos oss och vi har ingen avsikt att dom ska byta skola eller dagis. Vi tror att anledningen till att deras mamma ändrat sig är för att hon då kommer förlora underhållet, för att såra min sambo och att hon är rädd att förlora kontakten/kontrollen över barnen.
Barnens mamma bryr sig inte om någon annan än sig själv, hon kan ju inte ens se till vad som är för barnens bästa. Jag är övertygad att barnen skulle må bra av att träffa sin pappa oftare än vad de gör nu. Deras mamma är falsk, utåt sett verkar hon jättetrevlig för att i nästa stund hugga kniven i ryggen på dig. Hon är dessutom överintelligent och gör allt för sin egen vinnings skull.
Jag skulle gärna vilja ha lite tips om hur vi ska tas med henne.