• RebeckaL

Jobba som förskollärare med smink?

Hejsan!

Jag stå i valet och kvalet mellan två yrken varav ett är förskollärare.

Försöker nu därför hitta små nackdelar med respektive.

Så frågan till dej förskollärare, eller du som har insyn i yrket, lyder:

Hur ter sej jobbet vid till exempel dåligt väder? Kan man bära smink eller kommer utevistelserna i regn och rusk vissa dagar att vara så pass intensiva att det nästintill blir en omöjlighet? Hur gör ni själva?

Jag är medveten om att detta osar ytligt i-lands problem, men det är somsagt små nackdelar jag söker här.

Mvh Rebecka

• Svar på tråden Jobba som förskollärare med smink?
  • vindil

Hur mycket smink pratar vi om? :)

• Tutilure

Det är bara du som sätter gränserna.
    Jag håller på att utbilda mig till lärare och kommer bl.a. ha behörighet för förskolan och jag använder smink. Har gått alldeles utmärkt vid praktik och när jag har jobbat.
    Har en vän som också är lärare och han jobbar i skjorta och dyra jeans. Det är du som avgör hur du vill klä dig/se ut. Det finns ingen dresscode för förskollärare.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • RebeckaL

Vindil: Absolut inga groteska mängder smink. Mascara och lite färg på hyn bara =)

Tutilure: Det låter jättebra! Hur fungerar det de dagar då regnet bara öser ner? Förlägger man aktiviteterna mer inomhus eller kan jag förbereda mej på att vara ute lika mycket oavsett väder? Jag älskar att vara ute, men ogillar när ansiktet blir en sminkgegga i regnet (gäller även den vattenfasta). Är det sånt förskollärare lär sej att stå ut med? Regnställ täcker ju oftast bara håret och paraply är kanske svårt att hålla i om man samtidigt ska hjälpa de små i lekparken/skogen?

• Anova

Spöregnar det så är man ofta inne. Jag kan inte tänka mig att det är några problem att ha smink, vet flera förskollärare/barnskötare som sminkar sig "normalt" mycket. Jag använde själv ingen smink då jag jobbade på förskola, men det var inte för yrkets skull utan jag använder vanligtvis inte smink annars heller.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Jobba som förskollärare med smink?