• Tinzi

Får dom göra så?????

Är gravid i v. 36 & m. förlossningrädsla då mitt första barn på 4,5 kg fastande förra förlossningen.

Funderade på att göra abort m. detta barn då jag var livrädd att föda, bestämde mig för snitt, blev övertalad av Aurora att föda vaginalt, ville då veta vikten på barnet för att vara lugn och bli lovad igångsättning för att ej barnet skulle bli så stort.

Nu vägrar de gå med på "mina villkor" , och de har nekat snitt, de vägrar göra tillväxtUL, de vägrar sätta igång innan 40 v. De vägrar allt, skiter ju i att jag är rädd, inte ens dom på Aurora kan övertala läkaren att kolla vikten.

Är så rädd ,så jag skakar och ingen tycks bry sig om det.

Min fråga lyder: FÅR man bli nekad Snitt? Får dom neka en tillväxt Ultraljud? Får dom fullständigt skita i patientens vilja?

Har man inga rättigheter alls eller är jag bara en bebisfabrik som ingen bryr sig om.

• Svar på tråden Får dom göra så?????
  • solfrost

Får och får?! Det är väl väldigt dumt iaf att göra så.
    Snitt kan de väl neka till om det inte finns medecinska orsaker, fast det vet de fåglarna om inte rädsla kan räknas som orsak...

Oavsett så är det väldigt opedagogiskt att göra så.

Lycka till!

• Tinzi
    solfrost skrev 2009-12-16 09:38:46 följande:
    Får och får?! Det är väl väldigt dumt iaf att göra så. Snitt kan de väl neka till om det inte finns medecinska orsaker, fast det vet de fåglarna om inte rädsla kan räknas som orsak... Oavsett så är det väldigt opedagogiskt att göra så. Lycka till!
    Ja, dumt minst sagt, de borde ju tycka att min oro är ngt att ta på allvar & göra ngt för att möta mig halvvägs iaf så jag blir lugnare tycker man.
  • Fotavtryck

Oj så elakt.

Jo dom kan ju neka om dom inte anser att du behöver edt.

Kanske har du sent fel signaler o blivit övertalad av din aurora. men sedan när man kommer hem o käånner efter så känns det fel.

Vad säger din bm om tul?

Jag håller just på att göra en förlossningsplan. ska på tul den 11/1. Då v. 33.
    Föda vag om tappen är mogen i v. 38 annars snitt i v.39. Just för att barnet inte ska bli stort. eller må dåligt

Jag tycker du borde prata med din bm om det här o KRÄVA tul. Gör det redan idag! O sedan utgå från det. Om barnet verkar bli stort så sätter du ner foten o kräver snitt annars föder du inte!! Om du förstår vad jag menar.

Se till att få nån på din sida ex mamma, din karl eller syster. O ta med dom till bm. Dom var ju ändå mer med vid förra förlossningen än kanske din nuvarande bm, o vet hur du hade det efteråt osv.

Styrkekramar

Ps. vilket sjukhus tillhör du?

• Tinzi
    Fotavtryck skrev 2009-12-16 09:48:56 följande:
    Oj så elakt. Jo dom kan ju neka om dom inte anser att du behöver edt. Kanske har du sent fel signaler o blivit övertalad av din aurora. men sedan när man kommer hem o käånner efter så känns det fel. Vad säger din bm om tul? Jag håller just på att göra en förlossningsplan. ska på tul den 11/1. Då v. 33. Föda vag om tappen är mogen i v. 38 annars snitt i v.39. Just för att barnet inte ska bli stort. eller må dåligt Jag tycker du borde prata med din bm om det här o KRÄVA tul. Gör det redan idag! O sedan utgå från det. Om barnet verkar bli stort så sätter du ner foten o kräver snitt annars föder du inte!! Om du förstår vad jag menar. Se till att få nån på din sida ex mamma, din karl eller syster. O ta med dom till bm. Dom var ju ändå mer med vid förra förlossningen än kanske din nuvarande bm, o vet hur du hade det efteråt osv. Styrkekramar Ps. vilket sjukhus tillhör du?
    Hej!

Ja tycker jag med, oerhört elakt att ej samarbeta alls.

Vad är tul? *undrar*

Hade m. mig sambon men hjälpte inte alls hos läkaren, de sa tvärt NEJ bara, till tillväxt UL ens.

Om de bara kunde fatta att jag kanske vågar föda vaginalt (hade ju ställt in mig på det om jag fick veta vikten)

Jag ska föda på Östra i Gbg....

dock fått en läkartid nu den 22:a för att DISKUTERA m. läkaren ang, tillväxt UL, kommer bli vansinnig där tror jag.
  • Fotavtryck

tul= tillväxt ul

Då håller jag verkligen tummarna för dig den 22a!!
    o Östra är ju stort o dom borde ju ha bra koll tycker man.
    Du har ju rätt att byta läkare! Men du gör det du känner att du orkar.
    Är du hemma o sjukskriven eller jobbar?

• BELLAm2

Vad som kan hända är ju att du spänner dig så mycket att du försvårar barnets passage coh det blir istället ett akut kejsarsnitt. Tillväxtultraljud trodde jag att alla fick? Eller det är tidigare? Kanske v 32-33?

Hoppas iaf inte att du behöver uppleva samma igen. Nekar de dig så öva frenetiskt på avlsappning och ta reda på ställningar som kan underlätta passagen- dvs typ allt utom gynläge...

Svar på tråden Får dom göra så?????