• Linda Famillia

Kan man betala för att få mer grejer med sig, alltså inte egentligen bagage..

hej

undrar om det är möjligt att få köpa med sig plats på planet i bagageutrymmet för att få ta med sig lite mer grejer som inte nödvändigtvis behöver va packat i resväskor?

hört att ska gå. men hur? o har någon gjort det?

• Svar på tråden Kan man betala för att få mer grejer med sig, alltså inte egentligen bagage..
  • gamlingen

Golfsutrustning, gångstavar, skidor och barnvagnar brukar gå med.

Men bäst är att fråga flygbolaget innan du står vid gaten.

• Dixie

ja, det brukar gå - men oftast måste man "boka" det innan - så kolla med flygbolaget!

• Linda Famillia

jag har frågat, men det enda jag fått svar, är att betala för extra bagage..
    tänkte om det finns nå bättre sätt..

• gamlingen

Linda Famillia skrev 2009-12-14 19:07:48 följande:

jag har frågat, men det enda jag fått svar, är att betala för extra bagage.. tänkte om det finns nå bättre sätt..
    I så fall måste du skicka långt i förväg som fraktgods.
    Om det fanns ett billigare sätt skulle väl alla använda sig av det ...
  • Linda Famillia
    gamlingen skrev 2009-12-14 23:23:42 följande:
    Linda Famillia skrev 2009-12-14 19:07:48 följande:
    I så fall måste du skicka långt i förväg som fraktgods.Om det fanns ett billigare sätt skulle väl alla använda sig av det ...
    jo det förstår jag.

Hur skickar man fraktgods?
  • blinkalilla

Hos vissa företag får man betala en "straffavgift" per extra kilo som man har med sig.

• Linda Famillia

mm fick betala 110kr per kilo förra gången.. va ganska oväntat. trodde jag inte hade övervikt, men tydligen.

• blinkalilla

Linda Famillia skrev 2009-12-14 23:38:04 följande:

mm fick betala 110kr per kilo förra gången.. va ganska oväntat. trodde jag inte hade övervikt, men tydligen.
    hahaha...mycket lätt hänt.
    Jag skulle få betala 5 euro per extra kilo sist jag reste, men killen vid check in var så trevlig att han blundade för mina extra 15 kilo, inte ofta man råkar på sådana eller hur
  • gamlingen

Incheck måste hålla reda på den totala vikten på planet. Om dom har haft många passagerare som har mkt lätt bagage kan dom släppa lite på reglerna. Men det är ingenting man kan räkna med.

Kolla med Schenker ang fraktpriser och tider. Jag vet inte om de jobbar internationellt, men det är den största firman för privatgods inom Sverige. Dom vet säkert.

• FOA

Ja det kan du, iallfall med BA. Kompisar till mig gjorde det for 2 ar sedan da de akte till London for att plugga. Kom inte ihag vad det kostade men vet att jag blev oversaskad over hur pass overkomligt det var.

Svar på tråden Kan man betala för att få mer grejer med sig, alltså inte egentligen bagage..