• Anonym (beroende?)

Nån mer som är beroende eller vart beroende av TREO?

Har sen ett par månader tillbaka ätit treo varje dag nästan. Tar runt 2-3 dubbla doser nästan varje dag. Gör det antingen för att jag har ont i huvudet eller tandvärk. Nu börjar jag känna att jag tar det innan jag ens känner nån tandvärk eller huvudvärk. Mest för att min kropp säger att den vill ha..

Hur ska jag göra för att komma ur det? Det är inte så svårt att skita i det, men så fort tandvärken eller huvudvärken kommer så kan jag inte stå emot. Finns inget annat som hjälper :S Huvudvärken är så svår att jag vaknar av den på morgonen. Vet att man kan få huvudvärk av att äta treo varje dag, men det är samma huvudvärk jag hade innan jag började med treo också.

Har IBS och troligtvist magkatarr, så treo är verkligen inge bra för min mage..men ändå fortsätter jag..

Tips mottages varmt!

• Svar på tråden Nån mer som är beroende eller vart beroende av TREO?
  • Anonym

Jag var beroende av treo och magnesyl. Tills min kropp sa ifrån.. Pajjad magen så att magsyra läckte upp till lungorna.

Se till att få din huvudvärk utredd, och fixa tänderna.

• Anonym (beroende?)

Hur märktes det att du fick magsyra upp i lungorna? Dum fråga kanske..

Ja jag väntar på ett lån så jag kan göra min tandop under narkos.
    Huvudvärken och lite annat håller jag på att utreda, gjort hjärnröntgen och eeg bla.

Hur länge använde du treo?

• Anonym

Anonym (beroende?) skrev 2009-12-14 02:00:38 följande:

Hur märktes det att du fick magsyra upp i lungorna? Dum fråga kanske..Ja jag väntar på ett lån så jag kan göra min tandop under narkos.Huvudvärken och lite annat håller jag på att utreda, gjort hjärnröntgen och eeg bla. Hur länge använde du treo?
    Fick grymt svårt att andas. Visade sig att min magkatarr blivt magsår.

Hade tagit treo/magnesyl i säkert 7-10 år. Inte så ofta i början, men det rappades upp.

Bra att du kollar upp det andra. Jag har fått andra tabletter för min huvudvärk.
  • Anonym (beroende?)

Okaj, ja riktigt så länge har inte jag hållt på.
    har vääääldigt mycket hallsbränna, kan det vara pga treon då?

• Anonym (Tess)

Jag har ett långvarit Treomissbruk bakom mig. Jag kom ur det genom att dricka mineralvatten med en koffeintablett istället och ibland tog jag en Red Bull. För min del var det mest koffeinet som sög. Huvudvärken den första tiden beror på avväjning med största sannolikhet och antingen står man ut, annars kan man ta annan starkare värkmedicin som Voltaren eller Pronaxen.

• Anonym

jag var beroende av treo i 5 år,tog 4-6 tableter brus varje dag.

Jag slutade med tro för 2 veckor sen,började med kaffe istället.
    Hade bara huvudvärk i 2 dagar,men alt gck jätte br.
    Jag fick inga skador,vad jag vet i alla fall.

• Anonym (beroende?)

Tack för att ni delar med er!
    Jag kanske inte behöver vara så orolig som jag är då?

• DreamBitch

Anonym (beroende?) skrev 2009-12-14 11:48:36 följande:

Tack för att ni delar med er! Jag kanske inte behöver vara så orolig som jag är då?
    Nej, det tycker jag inte att du ska vara. Dock är det bra att du tänker på det i ett så pass tidigt stadium. Det blir bara jävligare att sluta. Jag har själv ätit treo (2tabletter, 2-6 gånger per dag) i drygt 12år. Jag får därför huvudvärk när jag inte tar treo och eftersom jag dessutom lider av migrän försvårar det att sluta. Tar jag inte treo stegras huvudvärken till migrän.

Som någon skrev så kan voltaren eller pronaxen fungera. Dock stämmer det inte att dessa läkemedel skulle vara starkare. Dessa fungerar helt enkelt bara på ett lite annat sätt.
  • Anonym (LiZa)

Glad jag blev över att hitta denna tråden, har en kollega som äter/dricker minst 1 rör Treo per dag...man undrar ju hur han mår egentligen för vad man ser så är det INTE bra alls.

• Anonym

Kan tillägga att denne kollega har "ont i huvudet" hela tiden, låter så enormt jättemycket med ett rör om dagen, trodde han skoja först men efter att ha jobbat en del med honom så vet jag att han inte ljuger

Svar på tråden Nån mer som är beroende eller vart beroende av TREO?