• Anonym (linsen)

Prisskillnad-undersökning linser, måste man välja samma ställe där man köper linserna?

Om man går hos synsam och måste göra den synundersökning som behövs för att köpa sina linser, kan man göra den billigare hos nån annan? Minns att det kostar runt 560 kronor hos synsam, finns det billigare? Och går det att göra så??

• Svar på tråden Prisskillnad-undersökning linser, måste man välja samma ställe där man köper linserna?
  • Anonym (linsen)

Och en sak till, kan man byta ställe om man märker att det är billigare hos nån annan optiker? Jag har gått hos synsam i alla år, har inte ens tänkt på att kolla om andra priser finns...

• Elli77

Jag går till synsam någon gång då och då (länge sedan nu dock). Ber om en undersökning och sedan kan jag inte riktigt med att INTE köpa linser hos dem (vilket man så klart borde kunna med - man betalar ju för undersökningen). Sedan har du i vilket fall styrkan och måtten som behövs för att beställa på internet. Det tjänar man massor på - och att jämföra priser på internet är bra också. Servicen är fantastisk - man får hem på ett par dagar (eller dagen efter). Slå in typ billiga linser på google så dyker det upp alternativ. Jag har testat Lensway och Lenson och de är jättebra båda två och brukar ha lite erbjudanden.

• Anonym (linsen)
    Elli77 skrev 2009-12-12 20:49:39 följande:
    Jag går till synsam någon gång då och då (länge sedan nu dock). Ber om en undersökning och sedan kan jag inte riktigt med att INTE köpa linser hos dem (vilket man så klart borde kunna med - man betalar ju för undersökningen). Sedan har du i vilket fall styrkan och måtten som behövs för att beställa på internet. Det tjänar man massor på - och att jämföra priser på internet är bra också. Servicen är fantastisk - man får hem på ett par dagar (eller dagen efter). Slå in typ billiga linser på google så dyker det upp alternativ. Jag har testat Lensway och Lenson och de är jättebra båda två och brukar ha lite erbjudanden.
    Ok:) Vad får du betala, om du vill berätta? För undersökning?
  • Anonym (gratis)

Hos min optiker så betalar jag inget alls för undersökningen. Den "ingår" när jag kommer dit en gång per år och köper linser. Så kolla lite med olika optiker. Det är säkert så på fler ställen. Lycka till :)

• RosaNapp

Självklart behöver du inte köpa linser hos optikern. Och lika självklart är det att du ska få ut dina uppgifter när du vill.

Jag brukar göra en undersökning samtidigt som jag kollar för nya glasögon (det pallar jag inte med att köpa över nätet, Blic är bra och billiga ändå) och så köper jag linser på nätet.

Det viktiga är att du följer uppgifterna och regelbundet går och kollar ögonen.

Svar på tråden Prisskillnad-undersökning linser, måste man välja samma ställe där man köper linserna?