• MittNamn

14-åring tattuering

M in dotter vill ha en tattuering.

Hon vill bara ha 2 på sina knogar.
    På lillfingret ett hjärta, och på ringfingret en rosett..
    Hon är väldigt nålrädd, så..
    KOmmer det göra jätteont?
    Någon som vet ungefär hur mycket kostar?

• Svar på tråden 14-åring tattuering
  • Hannah76

Ingen seriös tattuerare kommer att göra en tattuering på en 14-åring.

• Näckrosen

Det läker heller inte bra på fingrarna (och tårna).

Skulle någon mot förmodan göra dem, så kostar de nog under 500 kr och går på ett kanske 10 minuter.
    Det gör nog ganska ont, eftersom huden är rätt tunn där.

• Tonx

En 14-åring ska inte tatuera sig!
    Och INGEN seriös tatuerare kommer göra det heller!
    OM ni envisas med att gå till en icke seriös så kan du räkna med sjukdomar t.ex Hepatit eller HIV eftersom risken är betydligt större att det används skitiga nålar och att tatueringsmiljön inte är steril, eller att man inte steriliserar maskiner rätt.
    Risken är också stor att hen använder lågbudgetfärger som mattas ut och ser klåpiga ut, troligen kan hen även jobba med dåliga maskiner, gå för tunt, eller värre, köra för djupt, och är förmodligen bara en jävla hobbyklåpare som inte kan konsten för fem öre och enbart vill tjäna lätta stålar på att göra billiga skittatueringar på småbrudar och machograbbar som vill göra jättetribals billigt.
    Förövrigt så växer hon fortfarande och tatueringen kan komma att se skit ut om ett par år.

Sen en annan sak; De flesta seriösa tatuerare skulle ALDRIG tatuera händerna som första tatuering! Vissa gör det inte över huvud taget!

TÄNK TILL!

• Kickanwiden

Det var det dummaste att ens överväga att låta sin 14-åring tatuera sig och som det inte vore nog.. på händerna?!!
    Jaaaa... *suck* vad säger man?!

• rödtopp

HON SKA VÄNTA TILLS HON ÄR 18 ÅR.

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • Jag kom inte på något bättre

även jag som är 16 och velat ha en tatuering de senaste två åren, ska vänta tills jag är arton eftersom att man kan ångra sig rejält och att ta bort en tatuering gör mycket ondare än att få dit en.

Låt henne vänta iallafall tills hon är i min ålder, och DÅ bestämma sig för vilken tatuering hon vill ha och ifall hon ens vill ha en.

• Missy E

Detta är ett troll tror jag... Annars skulle inte frågan lyda: "gör det ont" utan snarare "ska hon få göra den"

• Herr Hagelin

finns inte en seriös tatuerare som kommer göra det.
    och med all rått så små ska inte göra sånt.
    men men ... små gaddningar kostar inte så mycke typ 200 kr skulle jag tro det va inge avancerat hon ville ha.

men att ens fundera på o låta en 14 åring gadda sig.. vad säger man... suck...
    nää vänta tills hon e 18. hon ska leva me sin gaddning en lång tid.. :)

• Oi Benge

Jag är 16, har 3 tattueringar på händerna, en stjärna, ett kors på fingret, och mellan tummen och pekfingret står det "Oi!".  Jag frågade inte mina föräldrar om jag fick göra det eller inte, då jag inser att det är mitt liv, min kropp, mina val. Om jag nu skulle få svårare att få jobb, ja då är det för fan mig själv jag får skylla. De lägger ja på mig själv.

Svar på tråden 14-åring tattuering