• AnnaT

Bärsjal

Jag funderar på att köpa en bärsjal till min dotter som då är förtidigt född så jag undrar om någon vet någon som är extra bra nu när dom är så små. Hon väger bara lite mer än 2kg

• Svar på tråden Bärsjal
  • Katarina76

Tror att dessa används på en del neo? Har inte provat själv, men den är gjord speciellt för prematurer
    www.kamcaredesign.se/

Vi använde en "vanlig" Tricot Slen, när dottern kändes stabil nog (från 2.5 kg) och körde upprätt position (mage mot mage).
    Vi undvek sk vaggaposition, då den kan göra att hakan trycks mot bröstet och försvårar andningen.

• sahara sahara

Jag tror att de bland annat har Looma sino på neo i Lund, men jag kan ha blandat ihop det. Jag såg dessutom fler märken. Vi hade vår Wrapsody med oss, och fick positiva kommentarer, men nu var inte vår tjej jätteliten (2280 gram som minst).

Sois réaliste: demande l'impossible!
  • Proletariatet

Jag bar Tyra i en vanlig trikåsjal, men även tubtoppen som de på Kamcare design sytt.

• Hillevi

tubtopp e jättebra... anv ja till min son, han väger ca 2.4 kg... men får hem en sjal idag som ja ska testa oxå, vet dock inte riktit va de va för sorts sjal (lånar av kompis) men hoppas den ska funka bra...

• dna rna

Vi använde dessa tröjor från www.kamcaredesign.se/ under våra 2,5 veckor på Neo. Funkar bra att sova med också, bara man bullar upp med kuddar så man kommer upp med huvudet lite. Är som en tubtopp plus en omlott tröja att knyta med ovanpå.
    Hemma använde vi Tricot slen i upprätt position, och nu när pojken väger 5 kg så har vi honom i Baby björn då och då.

• Embla H

Vi använde Loomas trikåsjal och tyckte att den var superbra. Se bara till att ni knyter den tillräckligt hårt så att den ger ett bra stöd. Fungerar bra även till riktigt små pluttar. De första halvåret använde jag sjalen nästan jämt och ytterst sällan barnvagnen. Lycka till!

• Nanook

Vi har använt sjal till vår dotter sen hon var va 3 veckor. knappt 1800g. Vi använde Looma Sino och MaM ECO. Det finns en bild i mitt galleri, (under starka bilder).

Mamma till tre buspojkar, o2, o3 och o5 och en liten trollprinsessa dec o8
Svar på tråden Bärsjal