• After Forever

Hur tidigt tycker ni man kan dammsuga på en vardag?

Ja som rubriken lyder, när tycker ni man kan dammsuga som tidigast en vardag?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-09 07:32
    Menar om man bor i lägenhet. I hus antar jag det inte spelar någon större roll.

• Svar på tråden Hur tidigt tycker ni man kan dammsuga på en vardag?
  • Moflo

Beror ju på om man bor i lägenhet eller hus och hur pass lyhört det är, men förutom det finns väl inga begränsningar.

• Fotavtryck

Inte före kl 9 om man inte är säker på att grannarna har gått till jobbet!

• Fotavtryck

Bor i villa o grannen har centraldamsugare som är oisolerad med utblås åt vårt håll. på sommaren när man sover med öppet fönster så får man gå o stänga det kl 7 när hon börjar damsuga. Har påpekat det ett par gångenr att dom borde göra åt nått åt ljudet. Damsugare är ett av dom väsrta oljuden som grannar vet. efter gräsklipparen förstås.

Så var försiktig med hur tidigt du startar den.

• Faile

Jag sitter här och väntar på att kl ska bli 9. Tycker det är en ok att börja med sånt, inte tidigare.

• Envis
    Fotavtryck skrev 2009-12-09 07:30:43 följande:
    Inte före kl 9 om man inte är säker på att grannarna har gått till jobbet!
    Håller också med om 9.
  • Trollet Ludenben

Jag tycker 8 är okej att börja föra oväsen som att dammsuga på. Om kvartersvärden kommer och grejar, borrar eller liknande eller om det är andra utföranden i fastigheten så börjar det redan kl 7. Det är sällan tyst här på vardagmornar. Nu installerar de fiberoptik. Efter jul byter de alla fönster i detta huset och alldeles nyligen var de och tvättade fasader och målade balkongpelare. Om vår kvartersvärd är här och utför arbeten och grannarna gnäller kan de ju inte veta om det är han eller vi själva som väsnas. Men 8 på vardagar tycker jag är godkänt. Vardagar är arbetsdagar och då kan man inte räkna med att det ska vara tysta sovmornar halva förmiddagen.

Älskade ungar Frodo 021001 och Elias 090224
  • Smulu

Klockan 8 på morgonen kan man börja köra dammsugning och fram till 22 på kvällen.

Hela dygnet om det är katastrof ( barnen hällt ut hela vällingpaketet eller nått liknande) Men då dammsuger man bara upp det som hällts ut.

Svar på tråden Hur tidigt tycker ni man kan dammsuga på en vardag?