• Lilla Fia 65

ÄD - fikaväninna/väninnor i Stockholm

Jag är ledig om dagarna åtminstone fram till slutet på januari. Om någon annan som gör/har gjort ÄD också har tid över just nu och kan tänka sig att gå och ta en fika någon dag så hör av er.

Inboxa gärna och skriv bara ett par rader. För mig spelar det ingen roll om du har barn eller föröker få.

Aldrig fel med fikaväninnor!

• Svar på tråden ÄD - fikaväninna/väninnor i Stockholm
  • Lilla Fia 65

Fler som bor i Stockholm som har tid att ta en fika nån dag? Jag har fått svar men puffar ändå upp tråden en gång här. Bara trevligt tycker jag med väninnor!

Jag blir 45 i år, har just nu tid över och tycker det vore trevligt att träffa andra som är i samma situation. Skicka meddelande i min Inbox!

Önskar ALLA, ett fint år, både de som lyckats och lite extra till de som aldrig lyckats trots hårda försök! Ta hand om er!

LillaFia

• Charlotta71

Hej Lilla Fia!
    Har du varit och gjort ÄD? Har du barn?

Själv ska vi iväg på vårt första möte i Riga i februari och ser verkligen fram emot att köra igång den processen efter långa och många IVF-misslyckanden.

Lottis71

• Lilla Fia 65

Jag gjorde en ÄD i slutet på maj förra året som inte gick vägen, direkt efter det var sommaren här och under hösten har jag bland annat ägnat tid åt att googla runt för att hitta lämpliga kliniker, tagit ytterligare tester osv.

Nu borde jag vara förberedd inför nästa försök. Tvekar lite för känslan av hopplöshet var stor när det blev minus. Och alla pengarna... det är lite som ett lotteri detta Har inga barn sedan tidigare.

Vad spännande att ni valt att gå över till ÄD. Det är mycket större chans då!

• Charlotta71

Tack för ditt svar,
    Ja, det känns jätteskönt att vi tagit detta beslut. Vi väntar på den "slutliga domen" på ett prov vi tagit och svaret får vi i slutet av januari. Jag är dock inställd på att läkaren ej vill/rekommenderar oss att forsätta och därför har jag redan nu bokat ett möte i Riga i mitten/slutet av februari.

Jag hoppas verkligen att detta skall bli vår chans att bilda familj, vi har blivit gravida en gång med IVF men det blev ett tidigt MA.

Pengarna är verkligen en sak som skall hanteras. Vi har betalat allting hittills själva så det börjar tära lite grann.....

Var gjorde du ditt ÄD? Vad har du tagit för tester?

• Lilla Fia 65

ja vad hette de nu igen...: TSH, T3, och T4
    Tnf-alfa
    och APC-resistens

Fråga mig inget mer om dem för jag är inte kunnig på dem. Man kan kolla dem om man har en autoimmun sjukdom.

Tipsar om ett ställe dit man kan ställa alla frågor om ÄD där man får bra svar:
    [email protected]

• Charlotta71

Tack!
    Själv har jag precis tagit ett test för att kolla äggreserven samt kvalité. Får jag dåligt utfall på det som blir det garanterat ÄD i Riga.

Svar på tråden ÄD - fikaväninna/väninnor i Stockholm