• Lalalong

    Vilken "organisation" är bäst att skänka barnvagnen till?

    Jag har försökt sälja vår BRIO från 2006 men det är ju stört omöjligt. Den ligger ute för 1000 kr och det enda förslaget jag fått är att byta den mot en sulky vilket jag inte är intresserad av.
    Nästa steg är att sänka priset till typ 500 spänn, men ärligt talat... för 500 kr orkar jag inte ha bry med att folk ska komma hit och titta o.s.v. utan då skänker jag den istället!

    Frågan är vad man ska välja? Röda Korset har en 2nd hand här i byn, sen finns ju myrorna och Erikshjälpen också... De finns inte här, men i ett större samhälle i närheten. Finns det fler liknande organisationer?
    Vilka av dessa organisationer är bäst? Vilka kan man lita på?

  • Svar på tråden Vilken "organisation" är bäst att skänka barnvagnen till?
  • Lalalong

    Puffar en sista gång... vill verkligen bli av med den nu!

    Vilka kan man lita på och vart gör ev pengar för försäljning mest nytta?
    Röda Korset, Myrorna eller Erikshjälpen?

    Någon som vet?

  • Lattjo

    Jag undrar detsamma! Jag har två vagnar här hemma som jag vill skänka bort. Jag mailade runt till diverse kvinnojourer men ingen var intresserad så nu har jag gett upp. Jag skänker dom till Myrorna tror jag, dom är närmast för mig...

  • Lalalong
    Tieo skrev 2009-12-10 09:58:05 följande:
    Erikshjälpen hade jag valt
    Vart går Erikshjälpens pengar?
  • Pix Ladin

    Om du sätter ut en "bortskänkes-annons" lär den ju gå till bättre behövande.

  • Lalalong
    Lattjo skrev 2009-12-10 09:58:52 följande:
    Jag undrar detsamma! Jag har två vagnar här hemma som jag vill skänka bort. Jag mailade runt till diverse kvinnojourer men ingen var intresserad så nu har jag gett upp. Jag skänker dom till Myrorna tror jag, dom är närmast för mig...
    Tänk att man ska behöva pracka på folk fullt fungerande barnvagnar
    Röda Korset är närmast för mig... men jag har inte så långt till de andra heller så.. Ska jag nu skänka den vill jag ju att den ska komma till nytta någonstans. Jösses, jag betalade 6500 kr för den för 3 år sedan! Snacka om pengaförstörelse
  • Lattjo

    Jag skrev tom et mail till en organisation som har hand om ensamma mammor med dålig ekonomi men jag fick inget svar därifrån heller... Jag ville verkligen skänka vagnen till någon som verkligen behövde den men tydligen är det ingen som behöver den...

  • jelena2

    Jag hade letat upp någon som kör direkt istället till någon av östländerna till exempel. För då vet man att det kommer fram till behövande direkt.
    Men det är ju lite meck att ta reda på det, kanske.
    Organisationer säljer väl och skänker pengarna? Det är oxå ett sätt, men jag tror någon skulle bli överlycklig över att få en vagn...
    Hoppas du blir av med kärran i alla fall!

  • Lalalong

    Pix Ladin skrev 2009-12-10 10:00:06 följande:


    Om du sätter ut en "bortskänkes-annons" lär den ju gå till bättre behövande.
    Fast det är just det jag inte orkar med. Att hålla på med annonser och ta emot samtal och folk som ska komma hit och titta. Jag låter kanske gniden, men om jag fått den sålt för den 1000 lapp jag satt kunde det vara värt det, men för mindre pengar än så är det helt enkelt inte värt det. Då stoppar jag den i bilen och lämpar av den på lämpligt ställe.
    Dessutom vet jag inte om den går till bättre behövande bara för att jag skänker bort den i en tidning. Det kan ju vara "vem som helst" som ringer ändå.
Svar på tråden Vilken "organisation" är bäst att skänka barnvagnen till?