• inkan70

Clinic Elite i Estland

Hej,

Är det någon som fått äggdonation på Clinic Elite i Tartu Estland?
    Jag och min man planerar att åka dit "akut" då vår äggdonation i Sverige har ännu en gång ej blivit av.
    Då vi kommer åka om ca 2 veckor kommer vi antagligen använda oss av frusna embrion är det någon som har erfarenhet av hur sannolikt det är att det fungerar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-04 14:46
    Hej Nidra,
    Tack för ditt snabba svar. Vårt första försök blev uppskjutet pga donatorn ångrade sig..denna gången har inte donatorn svarat på sin behandling..
    Fick som sagt beskedet i dag och vill föröka snabbt få hjälp någon annanstans då jag har börjat med min behandling av Progynon. jag kommer få besked på måndag om dom kan hjälpa mig. Blir det aktuellt kan jag kontakta dig igen om jag har fler frågor?

• Svar på tråden Clinic Elite i Estland
  • Nidra

Hej!
    Vi har gjort en ÄD-behandling på Elite och är jättenöjda! Bra service och bemötande och fina lokaler.
    Vad tråkigt att er äggdonation i sverige ej funkat. Får jag fråga varför?
    Vad jag vet så är chansen till graviditet ca 25 % per fryst embryo, men det kan väl variera.
    Lycka till!
    Mvh Nidra

• Nidra

Självklart, jag hoppas jag kan vara till någon hjälp! Jag hoppas ni kan åka till Elite och att allt går vägen för er!
    Mvh Nidra

• isisisis

Jag har ett par vänner som varit där som är inne på FL.
    De har varit nöjda

• inkan70
    Nidra skrev 2009-12-04 14:34:43 följande:
    Hej!Vi har gjort en ÄD-behandling på Elite och är jättenöjda! Bra service och bemötande och fina lokaler.Vad tråkigt att er äggdonation i sverige ej funkat. Får jag fråga varför?Vad jag vet så är chansen till graviditet ca 25 % per fryst embryo, men det kan väl variera.Lycka till!Mvh Nidra
    Hej igen Nidra,
    I sorgen och stressen över att hitta en lösning i går så blev det lite fel från min sida. Det vi blivit erbjudna av Elite att ev prova är frusna obefruktade ägg har du någon erfarenhet av det?
  • Nidra

Nej, det har jag inte. Det jag har hört på omvägar är att det inte brukar gå så bra att frysa ner och tina upp obefruktade ägg, vet inte om det stämmer. Om Elite erbjuder detta så kan dom säkert tala om risker/chanser jämfört med embryoadoption. Jag har för mig att det är bättre chans med ett redan befruktat ägg = embryo. Men det kan ju vara värt att pröva ändå!
    Hoppas att allt ordnar sig för er! Jag förstår att ni vill köra nu när du har medicinerat så lång tid innan. Inte kul att bara avbryta allt.
    Kram Nidra

• Violina9
    Nidra skrev 2009-12-04 14:34:43 följande:
    Hej!Vi har gjort en ÄD-behandling på Elite och är jättenöjda! Bra service och bemötande och fina lokaler.Vad tråkigt att er äggdonation i sverige ej funkat. Får jag fråga varför?Vad jag vet så är chansen till graviditet ca 25 % per fryst embryo, men det kan väl variera.Lycka till!Mvh Nidra
    Hej på Er alla o kanske ett x-tra hej på Er som läser denna "tråd". Jag o min make har försökt aktivt nu sen 1 1/2 år tillbaka o vi fick det makabra beskedet för en vecka sen o sen dess har min tillvaro fullkomligt rasat...enligt gynekologen var mitt AMH-värde för lågt för att man ens ska ge sig på IVF, varför äggdonation blev då ett alternativ. Vad gäller siffror så skall man inte stirra sig blind på dessa, tycker jag i alla fall. Som sagt var så tror jag att naturen har sin gång - i viss mån kan man påverka vissa saker men i det stora hela så tror jag precis som nämnt, att naturen har sin gång. Vad gäller frusna el färska embryon så vet jag inte "statistiken" och den skiljer sig säkerligen från den ena kliniken efter den andra m nedstående är hämtat från en av AVA-klinikerna;
    "Clinical pregnancy rates for egg donation in 2006 - 2008: 60% after transfer of 2 fresh embryos on day 5 (at blastocyst stage)"

Hur som haver så önskar jag Er lycka till och för min egen del så är som sagt var äggdonation ett alternativ från den sits vi nu hamnat i, vi får se. Förresten om jag får lov och fråga - hur gammal är Du och Din partner o fr 2; vad har de för pris på den kliniken som Du nämnde i inlägg, kostnad, väntetid etc. Tacksam för svar för som sagt var så har jag och min make inte tid att vänta!! Kram
  • Nidra
    Violina9 skrev 2009-12-05 12:46:21 följande:
    Hej på Er alla o kanske ett x-tra hej på Er som läser denna "tråd". Jag o min make har försökt aktivt nu sen 1 1/2 år tillbaka o vi fick det makabra beskedet för en vecka sen o sen dess har min tillvaro fullkomligt rasat...enligt gynekologen var mitt AMH-värde för lågt för att man ens ska ge sig på IVF, varför äggdonation blev då ett alternativ. Vad gäller siffror så skall man inte stirra sig blind på dessa, tycker jag i alla fall. Som sagt var så tror jag att naturen har sin gång - i viss mån kan man påverka vissa saker men i det stora hela så tror jag precis som nämnt, att naturen har sin gång. Vad gäller frusna el färska embryon så vet jag inte "statistiken" och den skiljer sig säkerligen från den ena kliniken efter den andra m nedstående är hämtat från en av AVA-klinikerna;"Clinical pregnancy rates for egg donation in 2006 - 2008: 60% after transfer of 2 fresh embryos on day 5 (at blastocyst stage)"Hur som haver så önskar jag Er lycka till och för min egen del så är som sagt var äggdonation ett alternativ från den sits vi nu hamnat i, vi får se. Förresten om jag får lov och fråga - hur gammal är Du och Din partner o fr 2; vad har de för pris på den kliniken som Du nämnde i inlägg, kostnad, väntetid etc. Tacksam för svar för som sagt var så har jag och min make inte tid att vänta!! Kram
    Hej!

Elite tar ca 4300 EURO för en komplett ÄD-behandling, det enda som inte ingår i det priset är dina undersökningar i svergie och din medicin (det blir väl någon tusenlapp till). I detta priset ingår även frysning av eventuella överblivna embryon i 1 år. Jättebra!
    Jag är 34 år och min sambo 35. Elite tar emot kvinnor upp till max 50 år för ÄD-behandling.
    Du hittar kliniken på:
    www.fert-c.ee/elite/eng/index.html

Lycka till!
  • Violina9

Hej igen Nidra,

tack för snabb respons. En fråga till som jag undrar som jag inte kan hitta på siten - är äggdonatorerna registrerade? I Finland vet jag att det är lag på det o ex i Ryssland är det inte. Knepig fråga det där..återigen tack för svaret! Får jag lov o fråga vart Ni bor någonstans och hur tar man sig egentligen till Tartu, Estland?? Jag själv bor hos "lillebror" på västkusten...om Stockholm är storebror så...

• Nidra
    Violina9 skrev 2009-12-05 13:43:24 följande:
    Hej igen Nidra,tack för snabb respons. En fråga till som jag undrar som jag inte kan hitta på siten - är äggdonatorerna registrerade? I Finland vet jag att det är lag på det o ex i Ryssland är det inte. Knepig fråga det där..återigen tack för svaret! Får jag lov o fråga vart Ni bor någonstans och hur tar man sig egentligen till Tartu, Estland?? Jag själv bor hos "lillebror" på västkusten...om Stockholm är storebror så...
    Kolla din inbox Violina!

Menar du om donatorerna är anonyma? Ja, i Estland är de anonyma.
  • inkan70
    Nidra skrev 2009-12-05 16:54:14 följande:
    Kolla din inbox Violina!Menar du om donatorerna är anonyma? Ja, i Estland är de anonyma.
    Hej Nidra,

Jag skickade ett meddelande till dig i går, vet inte om du sett det.

Inkan
  • Nidra

Inkan: Har du fått besked från Elite idag? Hoppas det ordnar sig för er!

• inkan70
    Nidra skrev 2009-12-07 16:20:47 följande:
    Inkan: Har du fått besked från Elite idag? Hoppas det ordnar sig för er!
    Hej Nidra,
    Tack för att du tänker på oss!
    Vilken dag..jag har hållt på från tidig morgon och nu äntligen har det löst sig.
    Det blir inte Elite utan EGV i Riga, dom kan fixa en donator som kan donera ägg nu på söndag och insättning ons eller fred om allt går vägen.

Jag trodde att Elite hade fixat en donator men när jag till slut fick pratat med doktorn nu på em så visade det sig att jag skulle gett besked på morgonen ang donatorn..

Jag har varit på RMC och fixat mina provresultat och fick även hjälp via IVF Öresund med ett ultraljud. Min slemhinna såg jättebra ut så nu finns det verkligen hopp.

Nu skall jag boka resa o boende och bara längta.

Kram
  • Nidra
    inkan70 skrev 2009-12-07 16:40:14 följande:
    Hej Nidra,Tack för att du tänker på oss!Vilken dag..jag har hållt på från tidig morgon och nu äntligen har det löst sig. Det blir inte Elite utan EGV i Riga, dom kan fixa en donator som kan donera ägg nu på söndag och insättning ons eller fred om allt går vägen.Jag trodde att Elite hade fixat en donator men när jag till slut fick pratat med doktorn nu på em så visade det sig att jag skulle gett besked på morgonen ang donatorn..Jag har varit på RMC och fixat mina provresultat och fick även hjälp via IVF Öresund med ett ultraljud. Min slemhinna såg jättebra ut så nu finns det verkligen hopp.Nu skall jag boka resa o boende och bara längta.Kram
    Åhh, vad kul att höra! Vilket flyt att EGV kunde hjälpa er med en donator! Med färska ägg till råga på allt! Jättebra! Önskar er all lycka till!
    Kram
Svar på tråden Clinic Elite i Estland