• Tintene

Snälla titta hit! Nygravid o molvärken har försvunnit- så orolig!

Äntligen e vi gravida efter lång tids kämpande o 4 ICSI försök! Lycklig såklart men just nu e jag så orolig att jag inte vet vart jag ska ta vägen.... Sedan 4-5 dagar är molvärken jag haft till o från varje dag sen ruvardag 10 som bortblåst... Snälla säg att ni varit med om detta o ändå fått barn! E så orolig att detta e början på missfall....
    (Brösten ömmar liiite fortfarande...)

• Svar på tråden Snälla titta hit! Nygravid o molvärken har försvunnit- så orolig!
  • sarsparis

Alltså sånt där kommer och går, ibland känner man ibland inte, jag kände absolut ingenting, jag var bombis på att jag inte var gravid trots att bm i v 12 gjorde ett test, inte förrän i v 18 på ul fattade jag att jag faktiskt var gravid, har aldrig haft ömma bröst, mått illa, hård i magen eller nåt. tror inte du behöver oroa dig.

Du ska nog se att det ploppar ut en välskapt bebis om sådär 9 månader :)

• LirreT

Hej, vet inte om jag kan hjälpa dig på något vis, men jag kände inte av någonting av min gravidetet förrän jag började må rejält illa i v 7-8 någon gång förutom lite ömmande bröst då förstås, men molvärken du talar om känner jag inte alls igen, och nu är jag i v 27.
    Hoppas allt går bra för er!

• Fossa

Så var det för mig båda mina graviditeter. Molvärken försvann och jag hade inga symptom förrän i slutet på vecka 7 när illamåendet kom. Denna graviditet blödde jag dessutom nästan dagligen från vecka 4 till vecka 13.

• Tintene
    sarsparis skrev 2009-12-03 21:48:59 följande:
    Alltså sånt där kommer och går, ibland känner man ibland inte, jag kände absolut ingenting, jag var bombis på att jag inte var gravid trots att bm i v 12 gjorde ett test, inte förrän i v 18 på ul fattade jag att jag faktiskt var gravid, har aldrig haft ömma bröst, mått illa, hård i magen eller nåt. tror inte du behöver oroa dig.Du ska nog se att det ploppar ut en välskapt bebis om sådär 9 månader :)
    LirreT skrev 2009-12-03 21:49:07 följande:
    Hej, vet inte om jag kan hjälpa dig på något vis, men jag kände inte av någonting av min gravidetet förrän jag började må rejält illa i v 7-8 någon gång förutom lite ömmande bröst då förstås, men molvärken du talar om känner jag inte alls igen, och nu är jag i v 27.Hoppas allt går bra för er!
    Tack för att ni delar med er o Grattis till er båda!
    Jag har förstått att man inte behöver ha symptom men d som oroar mig så mycket de e att jag har HAFT känningar(molvärken) som jag nu inte längre har....
  • Tintene
    Fossa skrev 2009-12-03 21:50:42 följande:
    Så var det för mig båda mina graviditeter. Molvärken försvann och jag hade inga symptom förrän i slutet på vecka 7 när illamåendet kom. Denna graviditet blödde jag dessutom nästan dagligen från vecka 4 till vecka 13.
    Skönt att höra. Kommer du ihåg när molvärken försvann?
    Jag plussade i tisdags ruvardag 18 o borde väl vara i v 4-5 ...?!
  • Liddi

Min molvärk kom och gick hela tiden och jag vet att man blir orolig Var ännu värre de stunder jag inte mådde illa....man är bra knäpp.

• Fossa
    Tintene skrev 2009-12-03 22:01:48 följande:
    Skönt att höra. Kommer du ihåg när molvärken försvann? Jag plussade i tisdags ruvardag 18 o borde väl vara i v 4-5 ...?!
    Ja, den försvann i vecka 5 och kom sedan bara tillbaka vid några enstaka tillfällen denna graviditet. När jag väntade tvillingarna kom molvärken tillbaks efter vecka 13 ungefär när livmodern började växa mycket.

Om du gjort färskförsök räknar du äp som 2+0.
  • Tintene
    mills skrev 2009-12-03 22:03:27 följande:
    Min molvärk kom och gick hela tiden och jag vet att man blir orolig Var ännu värre de stunder jag inte mådde illa....man är bra knäpp.
    Ja man blir knäpp av ovissheten o oron.......!
    Men menar du att molvärken kom och gick under dagen eller att d gick flera dagar emellan? Senast jag kände av molvärken var 5 dagar sen....
  • Tintene
    Fossa skrev 2009-12-03 22:11:56 följande:
    Ja, den försvann i vecka 5 och kom sedan bara tillbaka vid några enstaka tillfällen denna graviditet. När jag väntade tvillingarna kom molvärken tillbaks efter vecka 13 ungefär när livmodern började växa mycket.Om du gjort färskförsök räknar du äp som 2+0.
    Ok, då hoppas jag jag har samma tur ;)
  • Liddi
    Tintene skrev 2009-12-03 22:18:13 följande:
    Ja man blir knäpp av ovissheten o oron.......! Men menar du att molvärken kom och gick under dagen eller att d gick flera dagar emellan? Senast jag kände av molvärken var 5 dagar sen....
    det kunde gå flera dagar ibland Och senare kom ju de där spökveckorna då alla symptom var helt väck och man ännu inte hunnit börja känna rörelser...Då var det riktigt jobbigt. Men sedan börjar det röra sig och man blir så lycklig men då blir man nojjjig så fort det inte är fotbollsmatch därinne istället Man hittar ALLTID något att oroa sig för tyvärr. Min sambo höll på att bli tokig på mig...
Svar på tråden Snälla titta hit! Nygravid o molvärken har försvunnit- så orolig!