Joico skrev 2009-12-03 10:02:15 följande:
Min sambo försov sig imorse Han har en klockradio som går igång på högsta volym, ibland flyger han upp och stänger av den och sen ska han bara sträcka på sig och ja.... så var det imorse. Jag tycker det är skitjobbigt och får en klump i magen och skäms så extremt, trots att det inte är mig det handlar om Imorse var det jag som vaknade till när jag skulle vända på mig och då var klockan 12över och han börjar prick.Har funderat på en wakeup-light och såg en billig på Biltema för 299 :- .. nackdelen är att dom inte har någon projektor så vi kan se klockan på väggen. Men jag tror säkert att dom funkar, om man är känslig för ljus. Kan han sova med rullgardinen uppe och lampan tänd så kanske det inte funkar. Kanske kan du prova att tända taklampan en morgon och se om han reagerar? (Gud va långt inlägget blev, förlåt )
Tack för ditt inlägg!
Jag såg också den på Biltema och det var ju ett väldigt bra pris. Frågan är om den fungerar.
Nja, han gillar ju inte när man tänder taklampan på morgonen, men det är ju det som är meningen.

Däremot så har han varje höst problem med att komma upp på morgonen, eftersom han är i så extremt stort behov av ljus. Därför tror jag att detta skulle kunna funka på honom.
Men vill samtidigt inte lägga pengar på en sådan om alla andra tycker det är skit.