• Maja 74

Endast en äggledare - erfarenheter sökes

Har lite funderingar...

Jag har bara en äggledare kvar efter ett utomkvedshavandeskap i juni...

Har ni några erfarenheter runt detta? Tog det lång tid innan nästa graviditet?
    Mycket tacksam för svar...

KRAM till er alla...

• Svar på tråden Endast en äggledare - erfarenheter sökes
  • snosa

Jag opererades i januari och blev gravid i juni (mha Pergotime). Det fungerade men tyvärr fick jag missfall. Men det hade ju inget att göra med äggledaren, så kämpa på. Det kommer nog gå bra!

• Karlavagnen

Hej.

Jag fick ett x 1999 och ena äggledaren togs bort. Blev gravid ca åtta månader senare. Kroppen är fiffig som har dubbla uppsättningar av viktiga organ! Det räcker med en äggledare för att bli gravid, inga problem!

• Fru Baby

Jag hade ett X sommaren 2003. Då blev jag gravid trots spiral. Därför blev det ett X, ägget kunde ej vandra ner i livmodern. Vi ville vänta med barn. Och nu började vi i augusti att försöka få barn. Då jag fick ta bort höger äggledare så var jag orolig att det skulle bli svårt. Men vi hade tur. Vi missade min äl i augusti. Men på 3:e försöket blev jag gravid. Är ni i v.6 (5+3) och hoppas på att få behålla barnet. Har haft mf och x då...så oron finns där. Lycka till!

• stjärnströssel

hej
    hade ett x i aug å är gravid nu via ivf(opererade bort ena äggledaren)

• anette79

Har ingen egen erfarenhet men min moster (som mer är som en syster) fick ta bort sin ena äggledare och äggstock för kanske 10 -15 år sen. Efter att hon gjort det så har hon fött tre egna barn, helt på egen naturlig väg....

Svar på tråden Endast en äggledare - erfarenheter sökes