• Nidra

ÄD i Uppsala

Hej!

Undrar om det är fler här som går/gått i Uppsala och gjort ÄD? Vi gjorde ett försök -07 och fick 5 embryon, tyvärr ville inget av dem fästa. Efter detta har vi inte fått göra mer försök pga brist på donatorer trots att vi har rätt till två försök till. Tycker det är för djäkligt helt enkelt! I Göteborg och Stockholm verkar man få sina tre försök vad jag har läst här i alla fall, stämmer det?
    För ett tag sedan läste jag dessutom att reproduktionscentrum på Ackis ska börja ta emot patienter ifrån stockholms län för att korta deras köer. Hur i hela friden hänger detta ihop när alla inte ens får sina försök på Ackis?
    Finns det fler här som väntar på fler försök i Uppsala? Vore kul att höra hur er situation ser ut. Hur tycker ni bemötandet och vården har varit på Ackis?
    Vi försöker nu utomlands istället i väntan på ny donator.

Mvh Nidra

• Svar på tråden ÄD i Uppsala
  • villsågärna38

Väntetiden för ÄD i Stockholm är ju jättelång men det går snabbare om man har en egen donator. Har ni försökt att få tag på någon som kan ställa upp och donera? Vi fick tag på en tjej här via FL som ska hjälpa oss, det är helt fantastiskt Det är planerat till mars nästa år, då har vi stått 1 år i kö till ÄD i Stockholm. Utan donator hade det säkert tagit minst ett år till. Lycka till! Kram

• Nidra
    villsågärna38 skrev 2009-12-04 17:47:36 följande:
    Väntetiden för ÄD i Stockholm är ju jättelång men det går snabbare om man har en egen donator. Har ni försökt att få tag på någon som kan ställa upp och donera? Vi fick tag på en tjej här via FL som ska hjälpa oss, det är helt fantastiskt Det är planerat till mars nästa år, då har vi stått 1 år i kö till ÄD i Stockholm. Utan donator hade det säkert tagit minst ett år till. Lycka till! Kram
    Hej!
    Jo, vi lyckades hitta en tjej som var korsdonator till försöket på Ackis men vi fick ändå vänta i 1 år. Det är ju inte så lätt och hitta fler tjejer som vill ställa upp och donera. Man får vara glad att man hittade en! Ackis vill nu att vi bidrar med en egen donator eller så är det kört.
    Därför så har vi åkt utomlands istället.
    Grattis till er donator och lycka till i mars!
    Mvh Nidra
  • villsågärna38
    Nidra skrev 2009-12-04 21:31:44 följande:
    Hej!Jo, vi lyckades hitta en tjej som var korsdonator till försöket på Ackis men vi fick ändå vänta i 1 år. Det är ju inte så lätt och hitta fler tjejer som vill ställa upp och donera. Man får vara glad att man hittade en! Ackis vill nu att vi bidrar med en egen donator eller så är det kört.Därför så har vi åkt utomlands istället.Grattis till er donator och lycka till i mars!Mvh Nidra
    Förstår, lycka till utomlands!!! Vi var på väg till Riga då jag hittade en tjej här på FL som ska donera direkt till oss. Vi är ju anonyma för varandra och har matchande utseende så det funkar. Om ni inte är klara utomlands - testa med en annons här, man vet ju aldrig!!! Kram
  • Nidra

Den taktiken har jag redan testat, "annons" här på FL, men det inlägget plockades bort av någon som bestämmer här på FL. Det var tydligen olämpligt av mig att skriva så? Efter det har jag inte velat försöka igen. Vet inte om reglerna har ändrats nu?
    Mvh Nidra

• villsågärna38
    Nidra skrev 2009-12-04 21:47:27 följande:
    Den taktiken har jag redan testat, "annons" här på FL, men det inlägget plockades bort av någon som bestämmer här på FL. Det var tydligen olämpligt av mig att skriva så? Efter det har jag inte velat försöka igen. Vet inte om reglerna har ändrats nu?Mvh Nidra
    De plockade bort mig med men mitt inlägg han ligga ute några timmar innan dess och det räckte som tur är. Galna regler tycker jag iaf... Kram
  • lillalii69

Hej, vi har lyckats hitta en egen donator och måste vänta 6 mån innan hon blir godkänd. de första proverna redan tagna nu är det bara en enda lång väntan kvar....men för hoppningsvis hinner vi innan semester stängningen. Vi så otroligt glada att vi fått tag i en tjej, jag vet, det är skit svårt!!!! vi hade bara tur!!! vi hade räknat med att få åka utomlands. Håller tummarna för er alla

• Lillaliten

Hej Tjejer!!
    Jag hakar på denhär tråden jag med!!
    Nu till våren kommer vi få vårt 3 (och sista) färska försök i uppsala.
    Min syster korsdonerade till andra försöket och ska göra de nu igen, men allt tar trots detta väldigt lång tid, men man vet att det e på G iaf!
    Lycka till alla!!

• Mahoc

Hej, här är en till. Gjorde flera ÄD-försök på Ackis 2007 med min syster som donator. Resultatet blev så småningom en dotter född 2008. Nu funderar vi på att försöka få ett syskon, har två ägg kvar i frysen. 

Nu när jag har min dotter kan jag inte vara annat än nöjd med vården på Ackis i sin helhet, jag fick ju det jag önskade.  Minns dock att jag hade flera klagomål under tiden jag gick där. Tyckte bl.a. att jag träffade för många olika läkare och att ingen av dem verkade ha en överblick över min behandling. Det obligatoriska besöket hos kuratorn var dessutom otroligt oprofessionellt, både jag och min man blev upprörda över bemötandet där. Jag är nu lite kluven inför fortsatta försök, visst vore det roligt med ett barn till men det var verkligen ingen rolig process att gå igenom. Alla undersökningar, pendlingen mellan hopp och uppgivenhet - ja ni vet.
    Önskar er alla lycka till var ni än befinner er i processen.   
  • lillalii69

Hej alla!
    hoppas att det blir fler som ska gjöra ÄD på Ackis i år, det vore så roligt om vi kunde hålla ihop och i bästa fall få ihop ett eget Mammalatte gäng här så småningom.... hoppas hoppas! {#lang_emotions_sunny}

Kram Lillalii

Svar på tråden ÄD i Uppsala