• emmagha

Föräldraledig Partille

Hej!

Är mammaledig med min dotter som blir 4 månader i mitten av december. Undrar om det finns någon i Partille som också är föräldraledig och skulle vilja träffas och gå promenader, ta en fika etc.?

Vi flyttade till Partille ungefär samtidigt som vår dotter kom så vi har inte gått på någon mammagrupp här. Vore trevligt att träffa andra som också är hemma om dagarna!

• Svar på tråden Föräldraledig Partille
  • Lakshmi

Hej hej!

Här har du en till Partillebo som är mammaledig. Är hemma med min dotter som än sålänge bara är tre veckor, men jag hakar gärna på någon promenad eller liknande framöver, och framförallt senare då hon har blivit lite större.

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • emmagha

Hej!

Va roligt att höra från någon mer som är hemma i Partille! Kan det bli lagom att höras av efter jul och nyår kanske för en promenad eller så?

• Lakshmi

Ja, absolut. Inför jul och nyår brukar det ju vara så stressigt ändå, så det är nog svårt att få till.

Men det borde ju absolut finnas flera från Partille som är hemma med småttingar. Var håller ni andra hus?!?!

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
  • Isa12

Hej på er!

Vi bor i Utby men det är ju inte långt ifrån Partille. Har en son på nio månader och vi träffas gärna för promenader, fikor och annat trevligt.

• Lucas 090926

En till mammaledig i partille med en liten Lucas som blir 4 mån 26/9.

• emmagha

Hej alla och god fortsättning!

Nu när helgerna är över tänkte jag höra efter om vi skulle ses någon dag framöver för en promenad eller fika?

Tänkte föreslå nu på fredag (22/1). Vet inte vad det ska bli för väder, har ju varit så himla kallt ett tag nu att jag faktiskt hållt mig inomhus... Men vi kan väl bestämma träff någonstans och så ta en promenad om vädret tillåter och om det är för kallt (eller regnar) ta en fika istället?

Bestämmer vi tid och plats här eller gör man det via mail eller hur brukar det fungera?

• mileea

Hej på er!

Här är en mammaledig till i Partille. Min dotter föddes i oktober och är nu tre månader. Jag träffar gärna andra mammor i närheten. Det händer att jag åker till Trollhättan där min släkt och vänner bor samt till vårt sommarställe på kusten. Men  jag är gärna med och träffas när jag är i Partille.

Nu på fredag kan jag inte, dock på onsdag och torsdag. Hur har ni det då?

• emmagha

Hej!

Jag kan torsdag också, men inte onsdag. Hur är det med er andra, kan ni på torsdag?

• Lucas 090926

Hallå tjejer!

Jag tror både torsdag & fredag funkar.

Har ni någon koll på vilken tid öppna förskolan är imån? Är det någon ska ska dit förresten? {#lang_emotions_laughing}

• Lakshmi

Jag kan inte på torsdag, men eventuellt på fredag. Annars får vi försöka dra ihop första träffen med lite mer framförhållning så att man kan planera efter det. Kanske nästa vecka isåfall. Fast för min del gör det ingenting om vi tar en fika någonstans istället, är ju så tråkigt väder att köra vagn i...

Lucas 090926. Jag tror att det är 10-12 och 13-15 imorgon. Har för mig att de brukar ha lunch vid 12-13. Tyckte det stod 10-15 på dörren in dit. Kikade bara som hastigast på öppettiderna när jag var på 2-månaders läkarbesök idag.
    Vi har inte varit där någon gång ännu. Tindra är ju bara 2 månader ännu. Brukar ni vara där? Är det kul där?

♥ Tindra 2009-11-21 ♥
Svar på tråden Föräldraledig Partille