• Barba Söt

Jag trodde jag skulle vara gravid till jul...

Eller snarare så hoppades jag, trodde är för starkt begrepp. Men nu har jag bara en chans kvar innan julafton att bli gravid - sen blir det ännu en icke-gravid och barnlös jul. Jag älskar jul, men få gånger är det väl så tydligt att man saknar barn som på jul. Att pynta och skapa stämning blir inte på samma sätt för 2 vuxna. Ibland undrar jag om kommer det alltid vara såhär....? Det blir väl att ställa in sig på nästa jul....

Är det någon som känner som jag inför julen? (Missförstå mig rätt, jag älskar julen - men det är något som fattas)

• Svar på tråden Jag trodde jag skulle vara gravid till jul...
  • UmeåElin

Jag känner så väl igen mig. Det var inte så farligt den första julen, men den andra, tredje osv så var det inte roligt längre. Julen är verkligen barnens högtid och varje år trodde jag (hoppades åtminstone) att det var sista julen utan barn.

Ge inte upp, för oss tog det drygt sex år, men nu verkar det vända och om allt går vägen så har vi en liten med nästa jul. Det är inte fullt så jobbigt denna jul, med magen i vädret och en bebis på g så orkar man med det mesta som förut frestade på enormt på psyket. Nu är det fysiken som är jobbig istället...

STOR JULKRAM! Det blir bättre, men kan ta tid.

• Barba Söt

Tack!! Skönt att höra... samtidigt som man absolut inte har gett upp, så känns det så långt borta...

• Delfinis

Förstår hur du känner dig....julen är för barnen och speciellt vill man dela med sig den med sina barn..

• Liv73

Förstår så väl, trodde oxå att jag skulle vara gravid till jul och trodde det till förra julen oxå...Visst känns det lite tungt och meningslöst. Vi får bryta ihop och komma igen helt enkelt.

• Sereena

Ja, jag hoppas också att jag äntligen kan få bli gravid... Skulle vara så trevligt nu till jul.

Jag kan fortfarande hoppas några dagar till, innan mensen troligtvis kommer...som den gjort så många gånger innan, trots ÄL+sex rätt dagar... :S

• Sally09

jag fick mf med en graviditet som var uträknad till 25 dec förra året. bävade inför den julen, sitta utan bebis då och undra om man "egentligen" skulle legat på bb. bävade inför julen redan på sommaren då så jag vet hur det känns.

men så fick jag fira jul med pyre i magen och denna julen är hon med på våra julkort, olyckan kan då sannerligen vända och det hoppas jag den ska göra för dig med!

• Gunnell

Jag är i exakt samma sits! Vi har bara försökt ett år (började förväntansfullt förra julen) jag trodde faktiskt att jag skulle hinna bli gravid till denna julen när vi började. Nu är jag inne på min 5:e pergokur, andra tabletten idag. Bim den 26:e dec, samma dag som vi åker till sambons släktingar och träffar hans brors underbara lilla dotter. Kul och sitta där med mens då. BLÄ!

• Krabaten

Förstår, och håller med precis. Julen är den absolut BÄSTA....och jobbigaste högtiden på året.

• mammaNena

å jag har varit där! vill bara önska lycka till!

• kattm

Jag känner också igen mig. Jag trodde och hoppades på att jag skulle vara gravid till den här julen. Vi har försökt ett år. Jag hoppas VERKLIGEN att det har tagit sig till nästa jul, vågar inte ens tänka på hur jobbigt det blir om vi fortfarande inte lyckats då.

Svar på tråden Jag trodde jag skulle vara gravid till jul...