Emmy K skrev 2009-11-29 20:26:06 följande:
Min första var 40+3, 3410 gram Min andra var 41+3, 3850 gram Min tredje var 23+5, 640 gram Min fjärde var 23+5, 605 gram Jag tror att med de två första hade jag ondare och längre värkarbete. Men det är så svårt att jämföra dem med varandra. Med mina två små så var det så mycket runtom och det gjorde ont både i kroppen och i hjärtat. Jag fick ingen ordning på krystvärkarna med de små och jag kände mig oduglig. De höll på att dö och jag kunde inte få ut dem. Hemskt dåligt samvete. Det gjorde mindre ont i underlivet efter de små men eftersom moderkakorna inte ville lossna så fick jag genomleva fruktansvärda smärtor då de försökte få ut dem. De lyckades inte och jag fick istället opereras.
Tack för ditt svar! Det var intressant att höra skillnaden! Jag har hört från andra att man samarbetar bättre med kroppen när barnet är fullgånget. Det låter ju rimligt.
Bara så att det inte blir några missförstånd: Min son föddes i v 22+5 och dog men jag la tråden i denna del av forumet för att jag hittade inget ställe som passade bättre. Vill ju höra om era erfarenheter från förlossningarna.