• Igelkotten

Var köper man bra barnhörlurar?!?

Hej!

Kanske låter som en banal fråga men jag hittar inga hörlurar för barn!
    Min dotter har "vanliga" hörlurar och de glider ner och hon blir sur på dem och vill inte ha dem.

När jag sökte på internet hittade jag bara artiklar om superbra hörlurar som var säkra och genomtängta på alla möjliga sätt men inte någonstans hittar jag en återförsäljare!

Även här på familjeliv har jag hittat att andra rekomenderar barnhörlurar men igen så är det ingen som nämner var de köpt sina....

Snälla, någon, VAR?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 09:11
    Jag menar hörlurar som dottern kan ha till att lyssna på sina skivor med.

Inte hörselskydd utan musiklurar av liknande modell...

• Svar på tråden Var köper man bra barnhörlurar?!?
  • Javah

Vad är vanliga hörlurar? *trög* Sånna man stoppar i öronen eller sådanna man sätter utanpå?

• Rocktroll

Om du menar såna man sätter utanpå :P så är Peltor skitbra. Vi köpte på gekås men alla större babybutikerna verkar ha också.

• Igelkotten

Jag menar så'na man sätter utanpå öronen som öronmuffar typ
    men alla är för stora!

Jag erkänner att jag har inte provat babybutikerna, bara elbutiker.

Hmm.... det var lite otippat.

Ok, ska prova där.

Synd att "vuxenhörlurar" inte går att trycka ihop mer så de passar alla...

Tack så mycket för svaren!!!

Någon som vet var man kan köpa dem online?

• amanda j

peltors e ju inga hörlurar de e hörselskydd..
    du menar väl sånna hörlurar som de kommer ljud i. som man använder te mp3 spelare å sånt? för sånna hörlurar tror ja inte odm har på babybutikerna.
    men de hörselskydd du vill ha så e peltors jätte bra finns i grönt å rosa.
    köpte sånna te dottern onlaine på jakto.se
    barn hörlurar te mp3 sånt vet ja tvärr inte vart de finns.
    men kolla me net on net å sånt

• Rocktroll

amanda j skrev 2009-11-26 15:57:14 följande:

peltors e ju inga hörlurar de e hörselskydd.. du menar väl sånna hörlurar som de kommer ljud i. som man använder te mp3 spelare å sånt? för sånna hörlurar tror ja inte odm har på babybutikerna. men de hörselskydd du vill ha så e peltors jätte bra finns i grönt å rosa. köpte sånna te dottern onlaine på jakto.se barn hörlurar te mp3 sånt vet ja tvärr inte vart de finns. men kolla me net on net å sånt
    aha var kanske såna hon mena :P då tipsa jag om helt fel.
  • resemamman

Vi har köpt våra på Clas Ohlsson (hörlurar alltså, till iPod mm, inte hörselskydd). Funkar bra till vår 5-åring. Kostade runt 100-lappen. Det är iofs inte speciellt för barn, men de verkar passa på hans huvud.

• minängel

Menar du hörselskydd så köpte vi Peltors hörselskydd för barn på Clas Ohlsson. Funkar jättebra.

• Igelkotten
    resemamman skrev 2009-11-26 19:44:18 följande:
    Vi har köpt våra på Clas Ohlsson (hörlurar alltså, till iPod mm, inte hörselskydd). Funkar bra till vår 5-åring. Kostade runt 100-lappen. Det är iofs inte speciellt för barn, men de verkar passa på hans huvud.
    Tack för det tipset men jag vet att det finns särskillda barnhörlurar
    eftersom jag hittar massor av artiklar om dem bara inte var de säljs....

Nåja, om jag kan hitta hörlurar på Clas Ohlsson så är det ju en bra start!

Tack för tipset!

I musikaffärerna här har de dem inte.... och enligt er inte i babybutikerna heller?
Svar på tråden Var köper man bra barnhörlurar?!?