• Fridafia

hysterektomi

Finns det någon där ute som blivit hysterektomerad i samband med/efter sin första förlossning? Jag vill gärna ha kontakt med dig/er i så fall *hoppas det finns någon*

• Svar på tråden hysterektomi
  • ninna02

Hej Fridafia,
    Det är nu ca 9 månader sen jag födde min underbara son men tyvärr också 9 månader sen jag förlorade min livmoder i samband med en dramatisk förlossning.
    Antar i ditt inlägg att det även för dig var vid din första förlossning som detta hände. Skulle gärna maila lite då jag fortfarande försöker bearbeta denna sorg men samtidigt glädjas åt min son och att vi båda lever.
    Hör gärna av dig om du vill.
    Mvh
    ninna02

• omega

Hej Fridafia - har varit med om samma sak. Hör gärna av dig!

• vernia

Hej.
    Fick en dotter för två månader sedan, men även jag förlorade min livmoder vid en komplicerad förlossning.
    Vill gärna ha kontakt med någon i en liknande situation eller tips till div. forum för personer i denna situation..
    Hör gärna av dig eller du i samma situation.  

• Rookie79

Hej på er!
    Det märks att man har ett behov av att bearbeta lite efter att ha varit med om detta. Jag har skapat en facebookgrupp för oss tjejer somtvingats operera bort livmodern vid förlossning. Vi är bara två medlemmar hittills :) Om ni vill vara med där så maila mig på [email protected] så visar jag vägen dit :)
    OBS - gruppen är HELT dold för andra än medlemmar som jag lagt till - en hemlig grupp.
    Kram

Nybliven mamma
  • vernia

Hej!

Nu har jag startat en blogg om min graviditet, förlossningen och hur vi lever nu. Här skriver jag om hur det är att leva i min situation och tar upp frågan om syskon med mera. Ta gärna en titt eller hör av dig om du vill ha kontakt med någon i liknande situation.

levavidareutanlivmoder.blogspot.se/

Svar på tråden hysterektomi