• Majsan81

Hur får jag bort mina pormaskar??

Jag har ett problem som jag mer och mer irriterar mig på. Jag är 24 år och sköter min hygien dagligen dock har jag dessa pormaskar i pannan som vägrar försvinna. Inte för att låta allt för äcklig, men dom är för små för att klämma ut och dom är för stora för att jag ska kunna irritera mig på dom. jag har alltid haft så genom tonåren men nu börjar jag tröttna. har testat lite olika produkter, dock inga dyra men jag känner inte att det ger något jättebra resultat.

Då jag studerar nu så har jag inte heller råd att gå på ansiktsbehandling då och då för att få bort detta.

Någon som känner igen sig eller bara har några bra tips? Jag känner mig som en hormonsprudlande tonåring i ansiktet. Fastän jag ätit p-piller, använt stav och nu äter minipiller så ser jag ingen skillnad i ansiktet av detta. Varken negativt eller positivt.

Må så gott!

• Svar på tråden Hur får jag bort mina pormaskar??
  • Maiya

Det finns något från clinique som heter pore-minimizer eller hur det stavas, kanske värt att pröva.

• Majsan81

Maya: Har du provat det själv?

• Maiya

Majsan81- nä det har jag inte men jag säger till mig själv varje månad att jag ska köpa ett, läser ganska ofta i tidningar att de brukar rekommendera det.

• Meline

Prova någon behandling mot finnar, tex basiron, i pannan. Det borde hjälpa (men man får vänta 6-8 veckor på effekten och blir ganska torr i början).
    Pormaskar eller finnar har inget med dålig hygien att göra.

• Reduto

Jag använder loreal pure zone-serien som är FANTASTISK, på mindre än en vecka hade de grova porerna (och pormaskarna) halverats och nu när jag använt det i ungefär en månad har jag nästan inget alls, huden är slät, matt och jag är supernöjd! Jag har också provat en del innan och jag är helt frälst!

Lycka till!

• Majsan81

Ah vad kul att höra Reduto!

Jag har sökt lite på Cliniques produkter som du rekommenderade mig, Maiya och har bara sett och hört goda resultat. Dock kanske jag ska testa redutos förslag eftersom hon själv har testat och jag har alltså ett levande resultat

Tack för hjälpen och tipsen alla!

• linda87

loreal pure zone-serien, aså använder du mer än en produkt ? vilken/vilka? vad kostar de på ett ungefär

clinique som heter pore-minimizer, vart finns den att få tag på?

• Sleepyhead

jag har ett tips.

jag tvättar inte ansiketet med mer än vatten oftast. Enbart när jag duschar. låter inte så kul kanske men det funkar hur bra som helst tycker jag

då försvinner inte det naturliga fettet i huden, så att huden inte behöver producera extra. det tror jag på iaf, och så.

sen använder jag NIVEA ansikteskräm, de som finns på tub. KOmmer inte ihåg vad dde heter just nu...

sen fösvinner finnarna mer o mer för mig, ju mer jag rör på sej och inte äter lika mkt godis

• Sleepyhead

sen har mitt ansikte blivit hur fint som helst efter jag blivit gravid *tur*

• Läängtande

Det första man ska se över är vad man tvättar sig med. En riktig ansiktstvål, säger de som kan. (Att tvätta bara med vatten ibland tror jag är bra själv). En pormask-peelingcreme som jag tycker är jättebra är Lancomes Exfoliance Clarte. Jättedyr men varar jättelänge och hjälper jättebra, den enda jag hittat som faktiskt rengör porer.
    Lycka till!

• Smilie

jag har testat pore-minimizer det fungerar! MEN se till att köpa så du har båda stegen, en som öppnar och drar ut porerna o sedan en som tar igen dom

• linda87

pormaskplåster som finns då?

• Läängtande

pormaskplåster provade jag, det var rätt värdelöst. Drog bort några stycken porer per plåster man satte på ett ställe.

• Majsan81

Ja pormaskplåster är inget att lägga pengarna på! Jag håller med dig "Läängtande"!

Men tack ni alla för era tips! Jag är jätteglad för era svar! Hoppas bara nu att dessa produkter gör någon verkan på mig... Måste ha tålamod, jag vet.

Må så gott!

Svar på tråden Hur får jag bort mina pormaskar??