Liten2008 skrev 2009-11-27 01:27:14 följande:
Sann och jag personligen tycker att det är otäckt att en mamma (vet inte om du är det men många styvföräldrar är det) kan känna samma känslor för andras barn som för sina egna.Det luktar lite illa anser jag, är inte era barn värda mer så kanske det skulle räcka med de barn andra redan satt till världen och som älskas högre än livet av föräldrarna.Mitt barn är min skatt.Andras barn är andras skatter, om de nu är det?Finns ju tydligen de som inte värdesätter sitt barn mer än andra.
Jag tror det där är väldigt olika från person till person. Tror inte heller att det handlar om att man anser att sina egna barn inte är värda mer.
Vissa kanske kan älska andras barn lika mycket som sitt eget även om inte just du kan det. Det kan man inte generalisera som du gör tycker jag. Vi är ju alla olika.
Jag älskar mina bonusar och mina känslor för dem har blivit starkare sedan jag fick biologiskt barn.
Men, jag var igenom en period när jag hade nästan noll känslor för dem efter jag blivit mamma men det ändrade sig sedan och nu är banden starkare än någonsin.
Jag älskar inte mina bonusar på samma sätt som jag älskar min biodotter men jag älskar dem på mitt sätt och mer kan ingen begära.
Men det är också viktigt att man inte blir föraktad om man inte förmår det. Man kan ju inte tvinga fram känslor. Man ska inte heller ha dåligt samvete om man inte älskar sina bonusar så länge man är vuxen nog att behandla dem med respekt.
Mitt barn är också min skatt
Min sambos barn är min skatts underbara storasystrar